حمایت آمریکا از آژانس مبنی برهمکاری رژیم با این نهاد

شورای امنیت ملی کاخ سفید آمریکا می‌گوید واشینگتن از خواسته مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ارتباط با همکاری فوری و کامل ایران با این نهاد، حمایت می‌کند.

شورای امنیت ملی کاخ سفید در حساب کاربری خود در توئیتر همچنین گفته است «جهان باید برای جلوگیری از بی‌اعتنایی آشکار حکومت ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متحد شود».

به گفته این نهاد دولت آمریکا «هیچ کشور دیگری تا کنون از پذیرش درخواست رسمی دسترسی به (اماکن برای بازرسی) تحت پروتکل الحاقی (به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) خودداری نکرده است».

بنا بر گزارش‌های موجود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای اخیر بارها از اینکه ایران به بازرسان اجازه دسترسی به «دو محل مشکوک» را نمی‌دهد انتقاد کرده است.

رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس، خود روز دوشنبه در شورای حکام و در نشست خبری‌اش اعلام کرد که جمهوری اسلامی درخواست آژانس در مورد این بازرسی‌ها را اجابت نکرده است.

گروسی خواستار «همکاری کامل» ایران شده اما همچنین افزوده که «زمینه‌هایی هست که همکاری ما ادامه دارد».

وزارت خارجه ایران پیشتر گفته بود «اگر آژانس تصمیم غیر سازنده‌ای در مورد ایران بگیرد، امکان دارد که ایران واکنش درخوری نشان دهد».

عباس موسوی، سخنگوی این وزارت‌خانه، جزئیاتی ارائه نکرده، اما اظهار داشته «خودشان حدس خواهند زد که این تصمیم چه خواهد بود».رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

بدهی ۴۴ هزار میلیاردی آموزش و پرورش به فرهنگیان

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که آموزش و پرورش ۴۴ هزار میلیارد تومان بدهی به …