حمایت اتحادیه‌های کارگری اروپا از کارگران ایران، در آستانه نشست سالانه سازمان جهانی کار

چندین اتحادیه کارگری اروپا در آستانه برگزاری کنفرانس سالانه سازمان بین‌المللی کار، ضمن حمایت از اعتراضات صفی کارگران ایران، از همه اتحادیه‌های کارگری جهان خواستند که با کارگران ایرانی ابراز همبستگی کنند.

کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه، کنفدراسیون عمومی کار فرانسه، جامعه اقدام صنفی ژنو سوئیس، کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا و اتحادیه خدمات عمومی و تجاری بریتانیا از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

در بیانیه این اتحادیه‌های کارگری آمده که قرار است فعالان کارگری ایرانی در اعتراض به حضور هیئت جمهوری اسلامی در کنفرانس سالانه سازمان بین‌المللی کار، تحصنی را در روز نهم ژوئن در ژنو برگزار کنند.

این اتحادیه‌ها از سایر اتحادیه‌های کارگری خواسته‌اند: «با پیوستن به ما در این روز یا ارسال پیام‌های همبستگی برای حمایت از کارگران ایران، همبستگی طبقاتی خود را نشان دهید.»

در این بیانیه بر خواست اصلی کارگران ایرانی مبنی بر «آزادی تشکل و حمایت از حق تشکل» و همچنین «حق» مبارزه صنفی تأکید شده است.

کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه، کنفدراسیون عمومی کار فرانسه، جامعه اقدام صنفی ژنو سوئیس، کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا و اتحادیه خدمات عمومی و تجاری بریتانیا از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

آنان در بیانیه‌ خود اشاره کردند که «نقض آشکار حقوق اولیه کارگران ایرانی که تا حدی در گزارش‌های سالانه سازمان بین‌المللی کار به ثبت رسیده» همچنان ادامه دارد و «سازمان بین‌المللی کار اقدام مناسبی علیه حکومت ایران انجام نداده است.

این بیانیه همچنین یادآوری می‌کند که از نظر تشکل‌های مستقل کارگری در ایران، هیئت جمهوری اسلامی متشکل از تشکل‌های کارگری وابسته به دولت است و به هیچ وجه نماینده کارگران ایران نیست.

در بیانیه اتحادیه‌های کارگری اروپا به اعتراضات اخیر کارگران ایران و زندانی شدن فعالان صنفی کارگری و معلمان اشاره شده است.

همچنین با اشاره به سرکوب اعتراضات و احضار فعالان، آمده که تقریبا هیچ یک از کنوانسیون‌های سازمان بین‌المللی کار را نمی‌توان پیدا کرد که از سوی جمهوری اسلامی نقض نشده باشد. از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب در آن‌ها تعیین می‌شود!

وزارت بهداشت در هشداری به داروخانه‌ها اعلام کرد که سهمیه دارویی داروخانه‌ها با توجه به …