حملات اسرائيل علیه پایگاه‌های فلسطینی و شبه‌نظامیان شیعه

نیروی هوایی اسرائيل به مواضع فلسطینی در لبنان و غزه حمله کرده است. پیش از این چندین حمله به پایگاه‌های منتسب به ایران در پیرامون دمشق و مواضع “حشد شعبی” در عراق انجام گرفته بود.

بامداد دوشنبه چهارم شهریور (۲۶ اوت) جنگنده‌های اسرائیلی به مواضع نیروهای فلسطینی در لبنان و نوار غزه حمله کردند.به گفته خبرنگار “الجزیره” سه حمله هوایی به پایگاه ستاد نظامی گروه چپگرای “جبهه مردمی برای رهایی فلسطین” در منطقه قوسایا، در مرز لبنان و سوریه، انجام گرفت.

گفته می‌شود که پادگان نظامی و انبار مهمات این گروه فلسطینی از سال‌های دور و زمان جنگ داخلی لبنان در این منطقه کوهستانی قرار دارد. در اثر حمله بامداد دوشنبه آسیب زیادی وارد آمده اما به هیچ فردی آسیب نرسیده است.به گفته “الجزیره”، در همین روز جنگنده‌های اسرائيلی در غزه به یکی از پایگاه‌های “لشکر عزالدین قسام” حمله کردند. این گروه بازوی مسلح گروه اسلام‌گرای حماس دانسته می‌شود.

ارتش اسرائیل گفته است که این حمله در پاسخ به پرتاب سه موشک صورت گرفته که از غزه به سوی شهرک‌های اسرائيلی شلیک شده بودند.

به گزارش خبرگزاری فاكس نيوز، طی حملات ارتش اسرائیل به پایگاه هوایی “المزه” و “عقربا” در حومه دمشق روی هم ۲۷ تن کشته شده‌اند که ۱۵ نفر از آنان اعضای ارتش عربی، هشت نفر از اعضای نیروهای سپاه قدس جمهوری اسلامی و چهار نفر از اعضای حزب‌الله بوده‌اند.حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان تایید کرد که دو تن از اعضای آن گروه در حمله جنگنده‌های اسرائیل کشته شده‌اند اما او گفت هدف حمله، پایگاه سپاه قدس سپاه پاسداران نبوده است.رادیو آلمان

اینرا هم بخوانید

اعتراضات مال‌باختگان رضایت‌خودرو مقابل قوه قضاییه، مس سرچشمه، کامیونداران

اعتراضات معیشتی در ایران روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با تجمع کارگران پیمانکار در مجتمع مس …