حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در ایران را قاطعانه محکوم کنید!

به سازمان های مدافع حقوق کودکان، حقوق زنان و حقوق انسانی و سازمان های کارگری در سراسر جهان:

بیش از سه ماه است که دانش آموزان مدارس دخترانه در تعداد زیادی از شهرهای ایران مسموم میشوند. این حملات طی روزهای گذشته بشدت افزایش یافته است. تا کنون بیش از هزار دانش آموز در پنج استان و بیش از سیزده شهر مسموم شده اند و با کمال تاسف فاطمه رضایی دانش‌آموز ۱۱ ساله یکی از مدارس دخترانه شهر قم در اثر مسمومیت ناشی از تنفس گازهای سمی جان خود را از دست داد.

مسمومیت دانش آموزان هر روز گسترده تر میشود و به مدارس پسرانه و خوابگاه های دانشجویان هم راه یافته است. تنها در روز چهارشنبه ۱۰ اسفند، اول مارس، دانش آموزان ۳۱ مدرسه هم مسموم شدند.

مثل همیشه، سران حکومت اسلامی حقیقت پشت این جنایت را از مردم نگران پنهان میکنند؛ مثل همیشه گروههای خودسر را مسبب اعلام میکنند و اعتراض خانواده های نگران را با نیروهای سرکوب پاسخ میدهند.

همه میدانند و تردیدی در این ندارند که این یک حمله شیمیایی به دانش آموزان توسط خود حکومت اسلامی است. دانش آموزان در انقلاب زن زندگی آزادی نقش فعال داشتند؛ مدارس را به کانون داغ اعتراض علیه آپارتاید جنسیتی، علیه حجاب اجباری و علیه حکومت اسلامی تبدیل کردند و حکومت اسلامی با راه انداختن ترور سازمانیافته شیمیائی دارد از این دانش آموزان انتقام می گیرد و میخواهد از این طریق کل جامعه معترض را مرعوب کند.

پدران و مادران، معلمان، زنان، دانشجویان، دانش آموزان و جوانان، این حملات را با تجمعات اعتراضی در بیرون مدارس و در محلات پاسخ داده اند، و معلمان، در اعتراض به مسمومیت دانش آموزان در کنار خواست های دیگر، فراخوان تجمعات سراسری در روز سه شنبه ۱۶ اسفند، ۷ مارس، داده اند.

از شما می خواهیم که با محکوم کردن این حملات به شدیدترین وجه ممکن، صدای خود را به اعتراضات مردم ایران اضافه کنید. محکومیت جهانی این حملات وحشیانه و فشار متمرکز بین المللی از طرف سازمان های مدافع حقوق کودکان، حقوق زنان و حقوق انسانی و سازمان های کارگری در سراسر جهان و همچنین از طرف دولت ها و نهادهای بین المللی، مانند سازمان ملل، ضروری است تا حکومت اسلامی در ایران وادار به دست کشیدن از ترور وحشیانه دختران و کودکان در ایران شود.

مردم ایران در انتظار اقدام قاطعانه شما در این رابطه هستند.

دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری ایران
۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۲ مارس ۲۰۲۳

Worker-communist Party of Iran – International Office

https://wpiran.org/english/international.office@wpiran.org

اینرا هم بخوانید

حمایت انقلاب زنانه از فراخوان اعتصابات سراسری چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ روز جهانی کارگر

برپاخیز برای زن زندگی آزادی! در اعتراض به جنگ علیه زنان در دور جدیدِ تحمیل …