دهها زخمی در اعتراضات دربغداد وناصریه

العربیه گزارش داده نیروهای امنیتی عراق روز چهارشنبه 12 فوریه توانستند پل‌های اصلی و معابر عمومی شهر بغداد را باز کنند، درگیری‌‌های شبانه میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در میدان‌های مرکزی پایتخت تا بامداد روز پنجشنبه همچنان ادامه داشت.

در نتیجه این درگیری ده‌ها تظاهرکننده بر اثر خفگی ناشی از دود گاز اشک‌آور که از سوی نیروهای امنیتی به سوی معترضان شلیک می‌شد، مصدوم شدند.

در همین حال در شهر ناصریه مرکز استان ذی قار واقع در جنوب عراق نیز درگیری‌ میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی از سحرگاه امروز پنجشنبه آغاز شد. به گفته شاهدان عینی نیروهای امنیتی معترضین را با سلاح گرم متفرق کردند. نیروهای امنیتی موسوم به «سوات» در شهر ناصریه در نزدیکی پل «النصر» از سلاح‌های گرم علیه تظاهر کنندگان استفاده کردند.

17 نفر در نتیجه استفاده گسترده نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور علیه معترضان برای جلوگیری از پیشروی آنها به سمت میدان «الخلانی» و در نتیجه تلاش نیروهای امنیتی بازگرداندن معترضان به سوی میدان التحریر دچار حالت خفگی و مصدومیت شدند.نیروهای امنیتی در بغداد برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان در میدان الخلانی از تفنگ‌های ساچمه‌ای شکاری استفاده کرده که در نتیجه این اقدام چندین تظاهرکننده به شدت زخمی شدند.

Volume 0% 

اینرا هم بخوانید

وکیل سامان صیدی: موکلم بیمار است، اما آزادش نمی‌کنند

امین صفرنیا وکیل سامان صیدی (یاسین) می‌گوید با وجود آنکه این زندانی سیاسی «مشمول عدم …