حمله آمریکا به گروه های مورد حمایت ایران در مرز سوریه

روز یکشنبه هشتم دی اعلام کرد علیه پایگاه القائم در مرز سوریه که مقر نیروهای شبه‌نظامی شیعه عراقی است دست به «حملات دفاعی» زده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله احتمالا با استفاده از پهپاد صورت گرفته و هدف آن شبه‌نظامیان «کتائب حزب‌الله» بود که مورد حمایت ایران هستند. این گروه زیر چتر حشدالشعبی عراق فعالیت می‌کند.

این گزارش می‌افزاید که حمله نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا چندین کشته برجای گذاشته است و آمبولانس‌ها در حال عزیمت به این محل بودند.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، در بیانیه‌ای گفته است که سه موقعیت شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران در عراق و دو موقعیت آنها در سوریه را هدف قرار داده است.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، در بیانیه‌اش تصریح کرده است: «در پاسخ به حملات مکرر کتائب حزب‌الله به پایگاه‌های عراقی که مقر نیروهای ائتلاف هستند، نیروهای آمریکایی دست به حملات دفاعی دقیقی زدند… که توانایی کتائب حزب‌الله را برای انجام عملیات‌های آینده علیه نیروهای ائتلاف تضعیف خواهد کرد».

موقعیت‌های مورد حمله در عراق شامل زاغه‌های مهمات و مراکز فرماندهی و کنترل نیروهای کتائب حزب‌الله هستند که از آنها برای حمله به نیروهای ائتلاف استفاده می‌شد.

در همین حال، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه المیادین گزارش داده که در این حمله، ابوعلی خزعلی، فرمانده هنگ یکم تیپ ۴۵ حشدالشعبی کشته شده است.

یک مقام آمریکایی روز جمعه گفته بود که این کشور در حال تحقیق پیرامون نقش کتائب حزب‌الله در حمله راکتی به پایگاه نظامی «کی ۱» در کرکوک عراق است.

در جریان این حمله که همان روز صورت گرفت ۳۰ راکت به پایگاه یاد شده شلیک شد که در جریان آن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی کشته شد و چند پرسنل دیگر آمریکایی و عراقی زخمی شدند.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، اوایل ماه دسامبر نیروهای مورد حمایت ایران را به دست داشتن در حملات به پایگاه‌های نظامی در عراق متهم کرد و به تهران هشدار داد که هرگونه حمله از سوی ایران یا گروهای نیابتی‌اش که به آمریکایی‌ها یا متحدان ایالات متحده آسیب بزند، با «پاسخ کوبنده آمریکا» روبرو خواهد شد.

وظیفه اصلی نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های عراق کمک به نیروهای این کشور در جنگ با گروه حکومت اسلامی، داعش، است. به گفته مقام‌های آمریکایی، حملات راکتی گروه‌های شبه‌نظامی شیعه توان این نیروها برای مقابله با داعش را تضعیف می‌کند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در کشور فرسوده است

شرق:طبق آمار‌های رسمی ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در ایران فرسوده هستند.«اگر این روند ادامه پیدا …