حمله لباس‌شخصی‌ها به شهروندان و کسبه در پاساژ آرمیتاژ مشهد:حمله‌کنندگان آزاد و کسبه بازداشت شدند

فیلم

گزارش‌ها نشان می‌دهند تعدادی از افراد لباس‌شخصی شناخته شده تحت عنوان آمر به معروف روز پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ با حضور در پاساژ آرمیتاژ مشهد، به بهانه تذکر لسانی در زمینه حجاب اجباری به شماری از شهروندان و مغازه‌داران حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

بنا بر روایت‌های منتشر شده از روزنامه‌نگاران محلی و شاهدان ماجرا به ویژه مدیر روابط عمومی پاساژ آرمیتاژ، پس از حضور این افراد در پاساژ، مسئولان و مغازه‌داران از آنها درخواست ارائه مجوز قانونی کرده و همین درخواست سبب خشمگین شدن آنها و اعمال خشونت از سوی ایشان شده است.

به شهادت شاهدان عینی، پس از مقاومت یک دختر جوان در برابر تذکر شفاهی این افراد، یکی از آنها به این دختر حمله‌ور شده و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. در نتیجه این اتفاق شهروندان حاضر در محل و مغازه‌داران نسبت به این اعمال خشونت صریح اعتراض کرده و لباس‌شخصی‌ها نیز در واکنش به اعتراض کسبه و شهروندان به آنها حمله کرده و شمار دیگر را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

بنا بر تایید مدیر روابط عمومی پاساژ آرمیتاژ، علیرغم شهادت همه شهروندان و کسبه در این زمینه، دادستانی مشهد اما به جای بازداشت عاملان حمله، تعدادی از کسبه پاساژ را به بهانه «ممانعت از امر به معروف» بازداشت و تحت پیگرد قرار می‌دهد.

عدم پیگرد قانونی عاملان حمله و ضرب و شتم شهروندان توسط دادستانی مشهد در حالی است که به گزارش دادبان بنا بر قانون «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر»، آمران به معروف تنها مجاز به تذکر شفاهی هستند و هرگونه برخورد فیزیکی آنها با شهروندان مصداق بارز فعل مجرمانه ضرب و شتم (موضوع ماده ۵۶۷ قانون مجازات اسلامی) محسوب می‌شود.

اینرا هم بخوانید

روایت ایلنا از اخراج١٠٠ کارگر پالایشگاه پارس جنوبی

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر گفت: چند روز پیش …