حمله مجدد حوثی‌ها به فرودگاه ابها در عربستان

فرودگاه ابها در عربستان سعودی برای دومین بار در هفته اخیر با حمله شبه‌نظامیان حوثی مواجه شد.

تلویزیون المسیره، متعلق به حوثی‌ها، گزارش کرد که این گروه امروز جمعه ۲۴ خرداد ماه حمله‌ای پهپادی علیه فرودگاه ابها در عربستان سعودی انجام داده است.

هم‌زمان یک سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی هم در بیانیه‌ای، ضمن تایید این حمله اعلام کرد پدافند هوایی عربستان سعودی، موفق به نابود کردن پنج پهپاد در این حمله شده است.

تاکنون گزارشی از خسارت‌ها و تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی، دو روز پیش نیز با موشک به این فرودگاه حمله کرده بودند. در جریان آن جمله ۲۶ نفر، از جمله سه زن و دو کودک زخمی شده بودند.

مقام‌های ائتلاف عربی و عربستان سعودی، ایران را به دست داشتن در این حمله‌ها متهم می‌کنند. خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، در توئیتر خود نوشته بود که «حمله تروریستی» حوثی‌ها با استفاده از «سلاح ایرانی» انجام شده است.

خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان هم ایران به «تجاوز مستقیم و غیرمستقیم» از طریق حوثی‌ها متهم کرده و گفته بود این اقدام‌ها «عواقب سنگینی» برای جمهوری اسلامی خواهد داشت.

حوثی‌های تحت حمایت ایران در یک ماه اخیر چند حمله پهپادی هم علیه لوله‌های انتقال نفت و فرودگاه‌های عربستان سعودی انجام داده بودند.

ایالات متحده می‌گوید جمهوری اسلامی ایران با حمایت از گروه‌هایی مثل حوثی‌ها، ثبات خاورمیانه را بر هم زده است.رادیوآمریکا

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل غیرنظامیان اسرائیلی را به “تخریب” کمک‌های ارسالی بە غزه متهم کرد

سازمان ملل می‌گوید کە غیرنظامیان اسرائیلی هنگام عبور کمک‌های اردن از کرانه باختری، کە بە …