حکم یک سال حبس برای جوانمیر مرادی و بازگرداندن محمد رضا رمضانزاده به زندان

اطلاعیه خبری:حکم یک سال حبس برای جوانمیر مرادی و بازگرداندن محمد رضا رمضانزاده به زندان

– روز ۱۵ فروردین کارگران شهرداری منجیل واقع در استان گیلان، اعتراض خود را به عدم پرداخت مطالبات مزدی شان رسانه ای کردند. این کارگران ۶ ماه دستمزد، عیدی و سنوات پرداخت نشده دارند.

-روز شنبه ۱۴ فروردین ماه شماری از نیروهای خدمات و فضای سبز شهرداری منطقه ۵ اهواز، در اعتراض به زیرگرفتن یکی از همکارانشان توسط نماینده پیمانکار و مصدوم شدن وی، در مقابل ساختمان شهرداری اهواز تجمع اعتراضی برپا کردند و خواهان برخورد قانونی با نماینده خاطی شدند. شهرداری اهواز همواره یکی از مراکز داغ اعتراضی بوده و این کارگران بارها بخاطر تعویق پرداخت دستمزدها، سطح نازل حقوقها و قراردادهای برده وار کاری دست به تجمع و اعتراض زده اند.

-روز ۱۴ فروردین  شعبه یک دادگاه انقلاب کرمانشاه طی تماس تلفنی، جوانمیر مرادی عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و چهره شناخته شده کارگری را احضار و حکم دادگاه بدوی را به وی ابلاغ کرد. بر اساس این حکم جوانمیر مرادی با اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یکسال حبس محکوم شده است.  یکی از مصادیق این حکم انتشار کلیپی از خود در رابطه با کشته شدگان آبان ۹۸ می باشد. جوانمیر مرادی همچون بسیاری دیگر از فعالین کارگری و اجتماعی به اتهام دفاع از حقوق کارگر، حقوق کودک و بلند کردن صدای اعتراضش علیه کشتار آبان به حبس و زندان محکوم شده است. حکم صادره برای جوانمیر مرادی باید با اعتراض وسیع همه انسانهای معترض و دادخواه پاسخ بگیرد. پرونده امنیتی تشکیل شده برای او باید فورا بسته شود. اشاره کنیم که حکم ابلاغ شده به جوانمیر مرادی ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض و تجدید نظرخواهی می باشد.

– روز ۱۴ فروردین محمد رضا رمضانزاده رییس انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در پی عدم تمدید مرخصی و به رغم شرایط خطرناک کرونایی، با همراهی گرم خانواده و همکاران به  زندان مرکزی بجنورد  برگشت. یک خواست فوری معلمان آزادی همکاران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی و بسته شدن پرونده های امنیتی آنان است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ فروردین اسفند ١٤٠٠،  ۴ آپریل ٢٠٢١–

اینرا هم بخوانید

تهدید اعضای زندانی سندیکا و فعالین کارگری محبوس در زندان اوین در آستانه روز جهانی کارگر

تهدید اعضای زندانی سندیکا و فعالین کارگری محبوس در زندان اوین در آستانه روز جهانی …