۱۵ فروردین: ادامه اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه

 –  اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه علیه اخراج ها، کوتاه کردن زمان قراردادها و پرونده سازیهای امنیتی و برای پیگیری مطالباتشان ادامه دارد. روز گذشته ۱۴ فروردین  شماری از کارگران شاغل در واحد دفع آفات مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان برای چندمین روز متوالی، مقابل ساختمان اداره کشاورزی این مجتمع دست به تجمع اعتراضی زدند. از آغاز سال ۱۴۰۰ هشت نفر از کارگران از جمله محمد مسحنه، صادق مشهدی، رضا میری زاده، مهدی سجادی، سعادت نیا، سعید بهمنی، سید مرتضی صنوبر از کار اخراج شده اند. خواست فوری کارگران بازگشت به کار آنان است. همچنین قراردادهای کاری در بخش های مختلف شرکت زمانش کوتاه شده است که با اعتراضات اخیر کارگران بخشی از این قراردادها را به وضع سابق یکساله و شش ماهه بازگرداندند. اما خواست کارگران دائمی شدن قراردادها است. بعلاوه پرونده سازی ها ادامه دارد و هنوز پرونده سه نفر از کارگران با شکایت مدیران شرکت در دست مراجع قضایی است. کارگران خواستار بسته شدن همه پرونده های امنیتی تشکیل شده و پایان دادن به پرونده سازی ها هستند.

کارگران نیشکر هفت تپه با قدرت در مقابل اخراج ها و تعرضات باند مافیایی اسدبیگی وحکومتیان ایستاده اند و اولتیماتوم داده اند که اگر خواستهایشان پاسخ نگیرد و این وضعیت ادامه یابد اعتصابات گسترده خود را از سر خواهند گرفت. 

خواست محوری کارگران نیشکر هفت تپه اجرای هرچه سریعتر حکم خلع ید از باند چپاولگر اسدبیگی از این شرکت است که حکم آن داده شده اما هنوز اجرا نشده است. کارگران بر اداره سرکت تحت نظارت شورای خود آنها تاکید دارند.  بعلاوه پرداخت بموقع دستمزدها و حق بیمه و تسویه حساب طبها و بازگشت به کار تمامی کارگران اخراجی، قطع دست شورای اسلامی از سرکت  و  حق داشتن تشکل از دیگر خواستهای کارگران است.  از خواستها و مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ فروردین ۱۴۰۰،  ۴ آپریل ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

یاد اعظم قرایی عزیز همیشه با ما است!

متاسفانه ما اعظم عزیز را از دست دادیم، او انسانی والا، مبارز و خستگی ناپذیر …