حکومت اجازه دیدار حسینی نژاد از معترضان آبان با مادرش را نداد

 مادرزندانی سیاسی که از تیرماه سال گذشته در زندان مشهد به سر می‌برد در پی ابتلا به سرطان درگذشت. امروز صبح ماموران، آقای حسینی نژاد را با پابند و دستبند برای خاکسپاری به سر مزار مادرش بردند و سپس او را به زندان بازگرداندند.

آقای حسینی نژاد پس از شرکت در خاکسپاری، در تماسی تلفنی از زندان به بی بی سی گفت با توجه به وضعیت بیماری مادرش در ماه‌های گذشته بارها درخواست مرخصی کرده بود ولی با درخواست او تا زمان مرگ مادرش مخالفت می شد.

جواد حسینی نژاد که نخستین بار آبان ماه ۹۸ دستگیر شده بود به بی‌بی‌سی گفته است پس از دستگیری مجدد در تیرماه سال گذشته پس از گذراندن ۳۱ روز در انفرادی تحت فشار قرار گرفته . مجبور به اعتراف اجباری شده و به کارهایی اعتراف کرده که انجام نداده است.

آقای حسینی نژاد بهمن ماه ۹۸ در دادگاه انقلاب به جرم راه اندازی کانال تلگرام “به قصد براندازی حکومت” و تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبر ایران محکوم به ۲۳ ماه زندان شد.

سال گذشته درپی خبرساز شدن انتقال او به بند مجرمان جنایی برای مدتی آزاد شد ولی در تیرماه دوباره دستگیر و این بار محکوم به گذراندن ۵ سال زندان شد. توهین به آیت‌الله خمینی از جمله جرم‌هاییست که در دادگاه مطرح شده است.
آقای حسینی نژاد که در زندان وکیل آباد مشهد زندانی است به بی‌بی‌سی گفت تا امروز به دلیل امید به دیدن مجدد مادر بیمارش سکوت کرده بود ولی حالا قصد دارد از وضعیتش اطلاع رسانی کند.فرزند اول جواد حسینی نژاد هنگامی که در زندان بود متولد شده است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …