خامنه ای:مذاکره با آمریکا نتیجه‌ای ندارد چون قطعا هیچ امتیازی نمی‌دهند

خامنه ای: امریکایی‌ها که برای مذاکره با سران کشورها بر سر آنها منت می گذارند، سالهاست برای گفتگو با مقامات ایران اصرار می کنند اما جمهوری اسلامی امتناع می کند . برخی که مذاکره با امریکا را حلّال مشکلات می دانند، صددرصد اشتباه می کنند و هیچ نتیجه ای از وی گفتگو با امریکایی ها حاصل نخواهد شد، چرا که آنها یقیناً و قطعاً هیچ امتیازی نخواهند داد.
ایشان در همین زمینه این واقعیت را یادآوری کردند که طرف مقابل، نشستن مقامات ایرانی پشت میز مذاکره را به معنای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی می داند و از اصرار بر مذاکره این هدف را دارد که به جهانیان بگوید فشار حداکثری و تحریم ها سرانجام نتیجه داد و ایرانی ها به زانو درآمدند.

اگر به مذاکره می رفتیم، امریکایی های متوقع پای موشکها را به میان می کشیدند و مثلاً می گفتند باید موشکهای ایران حداکثر ۱۵۰ کیلومتر بُرد داشته باشد که اگر مسئولان ما این را می پذیرفتند، پدر کشور در می آمد و اگر نمی پذیرفتند همین آش و همین کاسه تکرار می شد. اخیراً نیز با این که می دانستم نمی‌شود، اما برای امتحان و به منظور روشن شدن موضوع برای همگان، گفتم با وجود خطایی که امریکایی‌ها با خروج از برجام مرتکب شدند، اگر همه تحریم ها را بردارند، می توانند در مجموعه برجام شرکت کنند اگرچه می‌دانستم که قبول نمی کنند و به همین صورت هم شد. آنها فعلاً می گویند در منطقه فعال نباشید، به جبهه مقاومت کمک نکنید، در برخی کشورها حضور نداشته باشید و توان دفاعی و تولید موشک خود را متوقف کنید و بعد از این خواسته‌ها خواهند گفت از قوانین و حدود دینی دست بردارید و بر موضوع حجاب اسلامی نیز تأکید نکنید، بنابراین خواسته‌های امریکا هیچگاه تمامی ندارد. ار ایسنا

اینرا هم بخوانید

نامه۶۰۰ فعال سیاسی و خانواده دادخواه: برای رئيسی در سازمان ملل “بزرگداشت” نگیرید

جمعی از خانواده‌های دادخواه و فعالان سیاسی و حقوق بشری از سازمان ملل خواستند برای …