خطر کرونا در گیلان؛ ۷۰۰ بیمار فقط در دو روز

دکتر محمدحسین قربانی نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان گفت: فقط در روزهای ۳۱ فروردین و اول اردیبهشت بالغ بر ۷۰۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان افزایش یافت، این نشان می‌دهد که کماکان خطر بازگشت بحران در گیلان وجود دارد.پس از عادی شدن ترددها بیشتر مبتلایان در حوزه خانوادگی است، یعنی مردم با عادی قلمداد کردن این موضوع در محافل و دیدارهای خانوادگی شرکت کرده‌اند که این امر باعث شده شیوع کرونا در جمع خانوادگی افزایش یابد.

با عادی شدن ترددها و حضور مسافران در گیلان، احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان بیش از پیش وجود دارد. از تاریخ ۳۱ فروردین براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور مبنی بر بازگشایی ورودی استان‌ها، یک اشتباه استراتژیک برای عامه مردم بود زیرا تصور کردند که شرایط عادی شده و همین امر باعث شده در محورهای ورودی لوشان، آستارا و رودسر پیک مبتلایان به کرونا را داشته باشیم.

آنچه که باعث توجه متخصصین شده، در این پیک بیشتر مبتلایان در حوزه خانوادگی است، یعنی مردم با عادی قلمداد کردن این موضوع در محافل و دیدارهای خانوادگی شرکت کرده‌اند که این امر باعث شده شیوع کرونا در جمع خانوادگی افزایش یابد.از ایسنا

اینرا هم بخوانید

گلایه های فرشاد مومنی اقتصادد دان حکومتی:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید”!

فرشاد مومنی، اقتصاددان حکومتی گفته است:” تا کار به فاجعه نکشیده رویه‌ها را تغییر دهید. …