کانال مستقل کارگران هفت تپه:خلع ید و فسخ قرارداد بخش خصوصی هفت تپه

بالاخره بعد از مقاومت های زیاد مسئولین در اعلام خبر خلع ید بخش خصوصی که پشتش تلاش های بسیاری برای تغییر دادن رای خلع ید صورت گرفته بود به طور رسمی اعلام شد که رای خلع ید و فسخ قرارداد بخش خصوصی هفت تپه توسط شعبه بیست و یک دادگاه حقوقی تهران صادر شده است. این پیروزی را تبریک میگوییم به همکاران گرامی و کارگران مبارز هفت تپه و خانواده های هفت تپه و شوش و منطقه، طبقه کارگر ایران و جهان، رسانه هایی که صدای ما بودند و حامیان و یاران و مردم شرافتمندی که سالها در کنار ما کارگران هفت تپه و اعتراضات و اعتصابات ما بودند!

?ما بارها اعلام کرده ایم و باز هم تاکید میکنیم و ما در هفت تپه، پایتخت اعتصاب جهان عملا پای این قضیه خواهیم ایستاد که: بعد از بیرون کردن بخش خصوصی که خواسته فوری ما بود، شرکت هفت تپه به هیچ بخش خصوصی دیگر، به هیچ شرکت نیمه خصوصی و یا نیمه دولتی و هیچ نهاد نظامی-نیمه نظامی و موسسه و بورس و امثالهم واگذار نمیشود. مطالبه اصلی ما این است: شرکت هفت تپه با نظارت شورایی کارگران باید در بخش عمومی-دولتی بماند و یا تماما به کارگران هفت تپه واگذار شود.

?تمام همکاران اخراجی باید به سر کار بازگردند و تمامی کارگران قرارداد موقت و فصلی، قرارداد دایمی شوند. هفت تپه ظرفیت اشتغال هفت هزار کارگر را دارد. ما زندگی و امنیت و آرامش و رفاه که شایسته همه ماست را به هفت تپه و شوش و منطقه باز می گردانیم.

?ما امروز یک پیروزی شیرین و مهم بدست آوردیم. ما با قدرت اتحاد و مبارزه و تسلیم ناپذیری مان کارفرمای فاسد و اختلاسگر را از هفت تپه بیرون انداختیم. اینرا بارها گفته بودیم و به وعده مان عمل کردیم. اتحاد و ایستادگی ما موجب شد که اسدبیگی و حامیانش یک به یک در پیشگاه افکار عمومی افشا شوند.

?همکاران و نمایندگان مستقل ما را بارها زندانی و شکنجه و آزار و اخراج و تهدید کردند اما این دلاوران تسلیم نشدند! بالغ بر دویست پرونده قضایی برای همکاران ما و مخصوصا فعالین و نمایندگان مستقل ما درست کردند اما این عزیزان باز هم با ما همراهی کردند! با وجود اینکه همه طوره ما را تحت فشار گذاشتند اما اتحاد و مبارزه ما باعث شد که اسدبیگی فاسد به دادگاه کشیده شود. ما اعلام میکنیم که دادگاه اختلاسگران که دو میلیارد دلار (برابر با مبلغ لازم برای ایجاد یک میلیون شغل و برابر با حدود هشتاد سال دستمزد کل کارگران هفت تپه)، اختلاس کرده اند باید سریعا از سر گرفته شود!

?رای صادره توسط قوه قضائیه، نه لطف این یا آن، بلکه حاصل اتحاد و ایستادگی و پیگیری و مبارزه پنج ساله ما کارگران هفت تپه است. انواع و اقسام مسئولان و رسانه هایشان از این فاسدان حمایت میکردند و این ابَرمختلسان، سلطان رشوه هم بودند اما قدرت جمعی ما قوی تر از همه این قدرت ها بود و هست!

?این پیروزی یک قدم بسیار مهم ما را جلو برد و ما برای قدم های بعدی باید با توان و انرژی بیشتر اقدام کنیم. در حالی که در همه دنیا جنایت خصوصی سازی با سرعت اجرایی میشود و به یک آیه مقدس سرمایه داران تبدیل شده ما در هفت تپه، این تعرض بزرگ به معیشت و هستی کارگران را متوقف کردیم و برای ادامه مسیر، توان بیشتری گرفتیم!

?طی این سال ها، عوامل زبون و ریز و درشت این بخش خصوصی فاسد و اشغالگر و اختلاسگر، در درون شرکت و شهرستان و استان و سطح کشور، هر تقلایی توانستد کردند اما در مقابل کارگران هفت تپه با فضاحت شکست خوردند! هفت تپه این محل کار و زندگی نسلهای ما در آستانه نابودی بود. اما ما کارگران هفت تپه نگذاشتیم در منجلاب فساد و اختلاس و سرکوب و بیعدالتی بیشتر غرق و به کلی منهدم شود، آستین بالا زدیم و نجاتش دادیم و قدم به قدم آنرا خواهیم ساخت!
?این پیروزی مشترک به همه کارگران شریف هفت تپه، خانواده های هفت تپه، مردم شریف شوش و منطقه و به همه یاران و حامیان هفت تپه مبارک باد! امروز کام مان شیرین شد و این پیروزی را با غرور جشن می گیریم! به امید شیرین کامی کارگران و مردم شریف و عزیز ایران در همه عرصه های زندگی! به امید عبور از این دوران سخت بیماری و بیکاری و مشکلات معیشتی و …!
برای اعمال نظارت شورایی و مستقل بر هفت تپه قدم برداریم! زنده باد آگاهی و اتحاد و همبستگی! زنده باد هفت تپه ی تسلیم ناپذیر، پایتخت اعتصاب جهان!

جمعی از کارگران هفت تپه از بخشهای مختلف- شنبه – ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه

اینرا هم بخوانید

تجمع بزرگ معلمان و فرهنگیان بازنشسته در تهران و  تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چند شهر

روز ۳۰ اردیبهشت جمعیت بزرگی از بازنشستگان فرهنگی کل کشور مقابل سازمان برنامه و بودجه در …