خواستهای فوری مردم برای مقابله با کرونا و حکومت اسلامی

اکنون جمهوری اسلامی را نه تنها مردم ایران بلکه کم و بیش افکار عمومی جهانی عامل اصلی شیوع کرونا در ایران میدانند. به پرونده سیاه حکومت اسلامی این جنایت نیز اضافه شد. باید جلو اقدامات ضد انسانی حکومت که به گسترش بیشتر کرونا منجر میشود را گرفت و آنرا وادار کرد فورا توصیه های سازمان جهانی بهداشت و پزشکان مسئول در کشور را عملی کند.

جمهوری اسلامی در طول هفته های گذشته واقعیات را پنهان کرد، به مردم دروغ گفت، تعدادی را به جرم انتشار گزارشات مربوط به تعداد مبتلایان به این ویروس دستگیر کرد، از هر اقدام پیشگیرانه ای خودداری کرد، شهر قم را قرنطینه نکرد، توصیه های سازمان بهداشت جهانی را نادیده گرفت، انواع اقدامات ضد علمی در جابجایی بیماران را در دستور گذاشت، تحت این عنوان که دشمنان میخواهند کشور را به تعطیل بکشانند از تعطیل مدارس و دانشگاهها و کارخانه ها و سایر مراکز پرجمعیت خودداری کرد، تجارب سایر کشورها را در اختیار مردم قرار نداد،‌ پروازهای شرکت ماهان به چین را لغو نکرد، کوچکترین امکانات بهداشتی در اختیار مردم قرار نداد و آموزشی به مردم نداد تا اینکه ویروس به همه شهرها و به تعداد قابل توجهی از کشورهای دیگر هم سرایت کرد و جلوگیری از شیوع آن دشوار و دشوارتر شد. آیت الله های حکومت همچنان جنایتکارانه مشغول تشویق مردم برای رفتن به حرم های مطهرشان برای شفای! مردم هستند. جمهوری اسلامی بار دیگر در انظار جهانیان بعنوان حکومتی ضد بشری، غیر مسئول و بی کفایت شناخته شد.

این ما مردمیم که باید جلو اقدامات ضد انسانی جمهوری اسلامی را بگیریم و آنرا وادار کنیم که به خواست های زیر گردن بگذارد:

  • توصیه های سازمان بهداشت جهانی را فورا به جامعه اعلام کند و آنها را به مورد اجرا بگذارد.
  • مرتبا مردم را با تجارب کشورهای دیگر در مقابله با کرونا مطلع کند.
  • نیازهای بهداشتی و پزشکی جامعه را بطور رایگان تامین کند.  
  • پرواز کلیه هواپیماها به چین و سایر مناطقی که امکان انتقال دو طرفه کرونا وجود دارد را ممنوع کند.
  • مدارس و دانشگاههاَ،‌ کارخانه ها و سایر موسساتی که تعداد قابل توجهی مشغول کار در آنجا هستند را تا زمانی که بحران کرونا پایان نیافته است تعطیل کند.
  • پادگانها، امامزاده ها و مساجد و سایر اماکنی که محل تجمع مردم است را تعطیل کند و نماز جماعت را در سراسر کشور ملغی کند.
  • آمار دقیق مبتلایان به کرونا و درگذشتگان در اثر این بیماری را منظما اعلام کند.
  • اعلام کند که خبررسانی کادر پزشکی و مردم درمورد کرونا کاملا آزاد است و افرادی که به این دلیل دستگیر شده اند را فورا آزاد کند.
  • کلیه زندانیان را فورا آزاد کند.  
  • درمان را برای عموم آحاد جامعه رایگان کند.
  • هزینه های زندگی خانواده هایی که بدلیل ابتلا به کرونا و یا بدلیل تعطیلی کارشان درآمدی ندارند را تامین کند. قسط های بانکی شان را ملغی کند، آب و برق و گاز آنها را رایگان کند، اجاره مسکن آنها را بپردازد و سایر نیازهای روزمره شان را بطور کامل تامین کند.

اینها بخشی از خواست های فوری مردم در مقابله با کرونا و برای تامین معیشت مردم و جلوگیری از قربانی شدن بیشتر در این شرایط است. حکومت مفتخوران و جنایتکاران اسلامی را باید تسلیم این خواست ها کرد. تنها با گسترش اعتراض و از جمله اعتصاب عمومی در سراسر کشور و فشار افکار عمومی جهانی است که میتوان حکومت را وادار به عملی کردن آنها کرد. در دل مقابله با کرونا مردم باید شبکه های همیاری با یکدیگر را ایجاد و تقویت کنند، متحدتر و متشکل تر شوند و حکومت کرونای اسلامی را به زباله دان بیندازند. حزب کمونیست کارگری از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۲ مارس ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …