خوزستان در شب دوم شورش علیه بی آبی

خوزستان: شماره ۲.روز ۲۵ تیرماه در دومین شب اعتراضات مردمی در شهرهای خوزستان علیه  بی آبی و نابودی کشت و دام و تباه شدن زندگی مردم، جوانان شهر اهواز جاده اهواز-شوش را بستند، در سوسنگرد مردم در پاسخ به سخن استاندار که خبر تجمع مردم را جعلی  خوانده بود وسیعتر به خیابان آمدند، در منطقه فلاحیه در شادگان نیز جوانان تجمع کردند و علیه بی آبی و بی تامینی شعار سر دادند. در این شب مردم شهرهای رفیع و هویزه نیز به اعتراضات سراسری مردمی در خوزستان پیوستند.

خبرها بازهم از درگیری مردم با نیروهای سرکوب حکومت در این اعتراضات گزارش میدهند و از جمله در نزدیکی شهر اهواز در منطقه سید عباس جوانان معترض با سرکوبگران حکومتی درگیر شدند.

شب  قبل از آن  اعتراضات مردم خشمگین در شهرهای شادگان، آبادان، ماهشهر، سوسنگرد، اهواز، خرمشهر، بستان، ملاثانی، حمیدیه، کوت عبدالله و قلعه چنعان بر پا شده بود و در این اعتراضات مردم معترض تجمع کردند و دست به راهپیمایی زدند و شعارهایی در اعتراض به وضعیت بی آبی و علیه حکومتیان سر دادند. یک هشتگ اعتراضی مردم معترض در شهرهای خوزستان این بود: #آب_مثل_آبان است. مردم با این هشتگ ادامه خیزش آبان را فریاد میزنند. خواستهای اعلام شده مردم خوزستان علیه بی آبی و بی تامینی اینهاست :

‌- باید  فورا تمهیدات لازم برای تامین آب برای مردم انجام گیرد و به کشاورزان حقابه داده شود.

– باید پمپاز فاضلاب صنعتی به هورالعظیم که باعث تلف شدن بسیاری از گاومیش ها و صد ها تن ماهی گردیده فورا قطع شود.

– باید شرایط بازگشت مردمی که به دلیل بی آبی ناگزیر به کوچ شده اند فراهم شود.

– باید به همه افرادی که بخاطر بی آبی به کار و شغلشان لطمه ای وارد شده است حقوق پایه پرداخت شود و خسارات وارده بر مردم از سوی دولت جبران شود.

– باید بازداشت شدگان اعتراضات مردمی در این چند روز فوری و بدون قید و شرط آزاد شوند.

دولت در قبال زندگی و معیشت مردم مسئول است. معضل بی آبی و وضعیت اسفناک کشاورزان ودامداران ابعاد سراسری دارد. این معضلات دامنگیر مردم در مناطقی چون اصفهان وسیستان و بلوچستان نیز هست. خواستهای اعتراض مردم خوزستان مطالبات همه مردمی است که با این معضلات در سطح جامعه رودررو هستند. از مبارزات و خواستهای مردم خوزستان باید حمایت کرد.

شورای سازماندهی اعتراضات یک ابزار مهم سازماندهی اعتراضات مردمی در همه شهرهاست. باید این شوراها را در همه محلات و در سطح شهرها در خوزستان ایجاد کرد.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری، واحد خوزستان

25 تیر 2021

اینرا هم بخوانید

زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر!زنده باد زن زندگی آزادی!

اول مه (مصادف با ۱۲ اردیبهشت)، روز جهانی کارگر در شرایطی فرا میرسد که حکومت …