خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره۴۱: دانشگاهها وسیعا در اعتراض و خروشند

امروز ۱۷ مهرماه اعتراضات دانشجویان وسیعا جریان یافت. در این روز دانشجویان در دانشگاه های تربیت مدرس، اراک، امیر کبیر، دانشگاه الزهرا، دانشجویان آزادیخواه دانشگاه قزوین، دانشگاه آزاد قزوین، دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر، دانشجویان دانشگاه تهران مرکز، علامه طباطبایی، دانشکده علوم انسانی اراک، دانشکده ادبیات دانشگاه علامه، گیلان، دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طبابایی، و دانشگاه باراجین قزوین.

دانشجویان الزهرا شعار زن، زندگی، آزادی را سر دادند و سرود مشهور “بلاچاو” را خواندند. در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه دانشجویان شعار میدادند:”بهش نگین اعتراض، اسمش شده انقلاب”. در دانشگاه الزهرا دانشجویان با شعارهای “بسیجی بی‌غیرت داعش ما شمایید” و “می‌کشم می‌کشم هرآنکه خواهرم کشت” به خیابان آمدند.

در این اعتراضات دانشجویان شعار میدادند: “نترسید نترسید ما همه باهم هستیم”، ” نه روسری نه تو سری، آزادی و برابری”، “دانشجوی زندانی آزاد باید گردد”، “مرگ بر دیکتاتور”، “زن، زندگی، آزادی”، و “توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه.،

از سوی دیگر مردم در محلات مختلف در تهران و شهرهای دیگر به خیابان می آیند. در تهران در شهرک ولیعصر مردم یک بسیجی را گوشمالی دادند. در سقز مردم دوباره به خیابان آمده و شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای سر دادند. در محله اقدسیه مردم تابلوی تبلیغاتی پلیس خادم را به آتش کشیدند. در مشهد نیز جوانان در بلوار وکیل آباد به خیابان آمده اند. در دهگلان، پیرانشهر، کاشان، مردم به خیابان آمده و با به صدا درآمدن بوقهای ممتد خودروها و ایجاد راهبندان آغاز شد. در کرمانشاه مردم به خیابان آمده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند. در کاشان مردم نام میدان حجاب را به “مهسا امینی” تغییر دادند.

همچنین خبرها حاکی از تعطیلی بازار در شهرهای بانه، مریوان، مهاباد و بسیاری از شهرها در دیگر استانها از جمله فردیس کرج، است. مدارس نیز در شهرهای کردستان برای امروز تعطیل اعلام شده است. در برخی مناطق تهران و از جمله عبدل آباد تهران نیز کسبه و شاغلین کار را تعطیل کردند.

شعارنویسی شکل دیگری از اعتراضات مردمی است و در و دیوار رنگ انقلاب بخود گرفته است. امروز در غرب تهران مردم در کف خیابان دست به شعار نویسی زدند. دانش آموزان یک نیروی وسیع اعتراضی در خیابانها هستند. امروز در مشهد دانش آموزان دختر در بلوار پیروزی به خیابان آمدند. شماری بسیاری از آنها بازداشت شده اند.در شهرهای کردستان امروز مدارس تعطیل اعلام شده است و ونهای بدون پلاک برای بازداشت دانش‌آموزان به مدرسه‌ها فرستاده شده اند. در بندرعباس دانش آموزان به خیابان آمده اند و سرکوبگران حکومت آنها را مورد تعقیب قرار دادند. امروز در مهرشهر کرج و بلوار پیروزی مشهد نیز دانش آموزان به خیابان آمدند. در شهرک صنعتی سنندج نیز دانش آموزان دست به راهپیمایی زدند.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۹ اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …