خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره۶۷:اعتراضات خیابانی در شهرها و مناطق مختلف در جریان است

امروز نیز همچون روزهای دیگر شاهد تجمعات دانشجویان در دانشگاههای مختلف و دانش آموزان در کف خیابان بودیم. شماری از دانشگاههای در حال اعتراض و جوشش عبارتند از: دانشکده هنر، دانشگاه مازندران، دانشگاه حقوق علامه، دانشگاه تبریز، دانشگاه بهشتی، علامه طباطبایی، دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر، هنر تبریز، دانشکده فیزیک دانشگاه  تهران، دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه تهران، دانشگاه گیلان، علوم اجتماعی دانشگاه تهران، و فیزیک دانشگاه تهران.  

در دانشگاه علامه دانشجویان همزمان با حضور سخنگوی دولت مقابل دانشکده حقوق تجمع کردند و شعار دادند:”توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد”، “به مادرم بگویید دیگر دختر ندارد”، “علف هرز تویی، زن آزاده منم”، “علف هرز نمی‌خوایم، مهمون قاتل نمی‌خوایم”. دردانشگاه هنر تهران دانشجویان دختر و پسر در دست هم همراه با پخش سرود وکوبیدن پا صحنه زیبایی از اعتراض را به نمایش گذاشتند.  دانشجویان دانشگاه کیلان با شعار “نه روسری نه توسری آزادی و برابری” علیه حاکمین تظاهرات کردند. در دانشگاه علامه طباطبایی داشنجویان شعار میدادند: “مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر”.  

دانش آموزان در مدرسه ای در تهران شعار میدادند: “بوق نزن بوق نزن، شعار و فریاد بزن”  . و در مدرسه ای دیگر در این شهر دانش آموزان در کلاس درس سرود بلا چاو را خواندند.

 تجمعات اعتراضی خیابانی و در گیرشدن با سرکوبگران حکومت و پایین کشیدن نمادهای حکومتی در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز و در ادامه اعتراضات، در شبانگاه مردم به خیابان آمدند و در جاهای مختلف شعارهای شبانه سر دادند.  این اعتراض در تهران در محلاتی چون اکباتان، سعادت آباد و گیشا و در شهرهایی همچون  ، نهاوند، گلشهر کرج، آبدانان ایلام، سقز، گوگ تپه از توابع مهاباد، شیراز و سنندج  انجام گرفت. در نهاوند مردم مجسمه قاسم سلیمانی جنایتکار را تماما به آتش کشیدند.  دیشب نیز در میدان اصلی آبدانان ایلام مردم مجسمه بسیح در میدان اصلی شهر را به آتش کشیدند و امروز مردم به خاطر دستگیری فرزندانشان در تظاهرات دیشب مقابل درب کلانتری تجمع کردند. در سقز جوانان شبانگاه به خیابان آمدند و شعار زن، زندگی، آزادی  سر دادند و در گوگ تپه جوانان دو پایگاه بسیج را آتش زدند.

گفتنی است که روز گذشته مراسم یادبود اسرا پناهی دانش آموزی که بدست جانیان اسلامی در مدرسه شاهد اردبیل به قتل رسید بود. مردم اردبیل با شعار حکومت کودکش کش نمیخوایم،‌ نمیخوایم تظاهرات کردند. در شهرهای دیگری نیز همین شعار سر داده شد. همراه با اعتراضات خیابانی اعتصابات کارگری گسترش می یابد. ادامه اعتصاب در مراکزی از نفت ، اعتصاب رانندگان تانکر های سوخت آبادان، تجمع اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه، یک هفته اعتصاب و اعتراض در کیان تایر آخرین اخبار از اعتصابات کارگری است. حزب بر گسترده دامنه اعتصابات کارگری به عنوان یک محور مهم تقویت و تداوم اعتراضات خیابانی و پیشروی انقلاب مردمی تاکید دارد.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۸  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …