خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۳۵:ادامه اعتراضات مردمی و فراخوان به تجمعات سراسری برای فردا

امروز پانزدهم مهر ماه اعتراضات مردم در خیابانها آغاز شده است. در ورزنه در استان اصفهان خیابان های شهر در تب و تاب اعتراض است. اعتراضات مردمی در این شهر از  از شب گذشته شروع شد و آنها امروز در ورودی ورزنه لاستیک  آتش زدند و  بنر خامنه ای را سوزاندند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند  و بعد در مقابل فرمانداری تجمع کردند. در آنجا با نیروهای سرکوب درگیر شده  و آنها را فراری دادند.

در سقز اعتراضات هر روزه است و امروز کانی پاشایی زن جوان فعال اجتماعی درحالیکه حجابی بر سر نداشت بر مزار مهسا امینی در قبرستان آبچی با تنبور نوازی درخشان خود یاد مهسا را گرامی داشت.

در تهران هنرمندی ناشناس حوض های تهران را در پارک دانشجو، تئاتر شهر، میدان فاطمی، و خانه هنرمندان با عنوان “تهران غرق خون”  و  در اعتراض به کشتار و سرکوبگری های حکومت، به رنگ خون رنگ آمیزی کرد.

مردم دراین انقلاب با اشکال مختلف فریاد اعتراض خود را بلند کرده اند و شعار مرگ بر دیکتاتور همه جا طنین انداز است.

فراخوان ها از سوی جوانان تهران و دانشجویان برای تجمعات سراسری وسیع است. جوانان تهران همه مردم در شهرهای مختلف را برای فردا شنبه ۱۶ مهر به تجمعات سراسری فراخوان داده اند. دانشجویان نیز در بیانیه های خود دانشجویان و دانش آموزان سراسر کشور را  به تحصن و اعتراض در روز شنبه ۱۶مهر فراخوان داده اند.

این فراخوان نشانگر سازمانیافتگی بیشتر انقلاب مردم و تداوم گسترده تر خیزش های مردمی است و میتواند در تمام شهرها تکثیر شود.

شب گذشته اعتراضات مردمی در مناطق تهران جریان داشت و علاوه بر محلات قلعه حسن خان، ولیعصر، تجریش، ونک، امیر آباد، عباس آباد، نازی آباد، تهران پارس،  میدان هروی و شهرک پرند که در اطلاعیه قبل گزارش شد، مردم در محلات کامرانیه ، پل هوایی در اتوبان حکیم  و پیروزی نیز هم جمع بودند. اخبار بدلیل مشکل اینترنتی با تاخیر میرسد. همچنین علاوه بر شهرهای گزارش شده یعنی کرمانشاه، اصفهان، فولاد شهر، تبریز، همدان و مهر شهر کرج  شب گذشته در خرم آباد و نیشابور و شهرک نایسر در سنندج تجمعات اعتراضی بود. در نایسر  ما شاهد جنگ وگریز جوانان با سرکوبگران حکومت بودیم و در جریان درگیری با سرکوبگران  شماری از جوانان این شهرک هدف گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و بشدت مجروح شدند . در نیشابور مردم راهبندان ایجاد کردند و خودروی نیری سرکوب را آتش زدند.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ مهر ۱۴۰۱، ۷  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

هشدار وزارت خزانه‌داری آمریکا نسبت به فعالیت‌های مالی سازمان‌های تروریستی تحت حمایت جمهوری اسلامی

شبکه مقابله با جرائم مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۲۱ اردیبهشت نسبت به افزایش …