خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۵۸:اعتراضات سراسری و گسترده علیه حکومت.حکومت کودک کش، نمیخوایم، نمیخوایم

امروز ۲۳ مهرماه سی امین روز انقلاب و یکی دیگر از روزهای اعتراضات سراسری مردم در ایران است.  مردم در نقاط مختلف تهران از جمله جنت آباد، خیابان  و مترو شریعتی، علاءالدین تهران، سر خیابان ظفر و در شهرهای مختلف همچون  سندج، سقز، همدان، تبریز، اردبیل، شاهین شهر، کرج،  بهبهان، نی در مریوان، کرمان، رباط کریم و مشهد به خیابان آمده  شعارهای سرنگونی سر میدهند و با سرکوبگران حکومت درگیر میشوند. از سوی دیگر اعتصاب عمومی در شهرهایی چون سنندج، سقز، آمل، بوکان، گوهردشت، مشهد، کرمان، مریوان، مهاباد، ایلام، اردبیل، تبریز و رباط کریم جریان دارد و در  اکثر این شهرها مردم در خیابان و در حال اعتراضند. اینترنت همچنان کند و یا قطع است و اخبار با تاخیر میرسد.

در اردبیل و تبریز جنگ و جدال سختی بین مردم و نیروهای سرکوب حکومتی جریان دارد. یک فراخوان مردم در این دو شهر اعتراض به یورش نیروی سرکوب به مدارس دراردبیل و مشخصا به مدرسه شاهد و دستگیری و زخمی کردن تعدادی از دانش آموزان است. گفته میشود که یک کودک در این مدرسه توسط سرکوبگران به قتل رسیده است. مردم یک پارچه خشم و نفرت هستند. در اردبیل مردم نیروی سرکوب را فراری دادند و یک پایگاه آنرا آتش زدند. گزارشها از کنترل شماری از خیابان‌های شهر توسط جوانان حکایت دارند و مردم شعار میدهند “حکومت کودک کش، نمیخوایم، نمیخوایم”. در تبریز از پرواز هلی کوپترها بر فراز شهر خبر میرسد.   

امروز تجمعات در دانشگاهها گسترده بود. از جمله دانشجویان در دانشگاههای علم و فرهنگ،  دانشکده فنی دانشگاه تهران ، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده عمران دانشگاه خواجه‌نصیر تهران، دانشگاه الزهرا ، دانشگاه آزاد رشت، دانشگاه آزاد تهران، دانشگاه هنر، دانشکده هنر سوره، علوم پزشکی تبریز، بهشتی، رازی کرمانشاه، علامه، هنر اصفهان، دانشگاه تربیت مدرس تهران، شریعتی، دانشگاه تهران، پردیس فنی دانشگاه خواجه‌نصیرعلم، علم و صنعت تهران، و خوارزمی واحد کرج ساعتها دست به تظاهرات زدند و  علیه حکومت شعار دادند. در علم و صنعت دانشجویان علیه سرکوبگری های حکومت شعار ” کردستان زاهدان چشم و چراغ ایران” را سر دادند. دیگر شعارهای اعتراضی در دانشگاهها از جمله عبارتند بودند: “مهسا، حدیث،‌ سیاوش، ایران مثل آتش”، “زن، زندگی، آزادی”، “مرگ بر دیکتاتور”، ” دانشجوها بازداشتگاه، لباس شخصی دانشگاه”، “مهسای ما نیکای ما ندای آزادی ما”، و “هر یک نفر کشته شه هزار نفر پشتشه”، “آزادی، آزادی، آزادی”.

اخبار دستگیری ها و حمله به دانش آموزان به خشم مردم و اعتراضات خیابانی گسترش و شدت داده است.

کارگران نیشکر هفت تپه نیز برای پیگیری مطالبات پاسخ نگرفته خود برای ساعت هشت صبح روز سه شنبه ۲۶ مهر ماه به تجمع در  مقابل مدیریت فراخوان داده اند. اعتصابات کارگری گسترش می یابد.

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۵  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

تلفن با ارز نیمایی وارد و با قیمت ارز در بازار آزاد به فروش میرسد.۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای وارد کنندگان

بورس نیوز نوشت:از آنجا واردات تلفن همراه زیر ۳۰۰ دلار با ارز نیمایی وارد می …