خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۴:اعتراضات خیابانی در شهرها و مناطق مختلف در جریان است

در سی و دومین روز انقلاب اعتراضات خیابانی به اشکال مختلف در شهرها و مناطق مختلف به پیش میرود. هم تظاهرات شبانه در محلات مختلف تهران و شهرستانها در جریان است. امروز مردم در شهرهای تهران، اصفهان، فولاد شهر، سنندج، مشهد ، پیرانشهر، اردبیل، بوشهر،  مهاباد،  کرج، کرمان، و کرمانشاه مثل روزهای قبل به خیابان آمدند  و شعارهای مرگ بردیکتاتور، زن، زندگی، آزادی ودیگر شعارهای اعتراضی خود را سر دادند. در اصفهان در چهارباغ عباسی مردم شعار میدادند بسیجی جیره خور، آخرشه خوب بخور!  

  دانش آموزان همچنان رزمنده در خیابانند. از جمله امرو در سنندج، بندرعباس،  و در تهران  شاهد تجمعات اعتراضی دانش آموزان بودیم. در مشهد امروز بازار وکیل آباد تعطیل بود و امشب مردم مثل شبهای دیگر به خیابان آمده اند. در شهر آبدانان ایلام امشب درگیری شدیدی بین مردم و نیروهای سرکوب حکومت جریان یافت.  در تهران مردم در شهرک اکباتان راهپیمایی کرده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند. همچنین مردم در اتوبان نیایش با  ایجاد راه بندان و بوقهای ممتد دست به اعتراض زدند. در اتوبان همت در تهران نیز شعار “زن زندگی آزادی” طنین انداخته است. در فولاد شهر مردم حوزه علمیه را آتش زدند.  در پیرانشهر مردم سنگر بندی کرده و با نیروهای سرکوب درگیرند. درکرج جوانان شیشه های کلانتری دهقان ویلا را با پرتاب سنگ شکستند. در کرمان تجمع در پل چهار راه سعیدی برپا شد و در کرمانشاه درمحله ویلا تظاهرات صورت گرفت.   امشب در خیابان فرح سنندج نیز جمعیت زیادی در خیابان هستند.

همانطور که قبلا گزارش کردیم امروز در دانشگاههای بسیاری دانشجویان تجمع داشتند. در بوشهر دانشجویان دانشگاه خلیج فارس شعار میدادند:”به پشت ما تیر زدن/ اوین رو آتیش زدن”.

انقلاب مردم در ایران انعکاس جهانی وسیعی داشته است.  دولتها و نهادهایی چون اتحادیه اروپا زیر فشار اعتراضات مردمی ناگزیز به واکنش شده اند.  از جمله اتحادیه اروپا ۱۱ فرد و چهار نهاد رژیم  را در ارتباط با کشته شدن مهسا امینی و سرکوب اعتراضات در ایران تحریم کرد. اسامی افراد و نهادها و افرادی که تحریم شده اند عبارتند از: محمد رستمی چشمه گچی فرمانده پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی،  حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ،  عباس عبدی فرمانده انتظامی دیواندره، احمد میرزایی رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ،  عیسی زارعپور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی،  محمدحسین سپهر فرمانده پیشین سپاه، علی صفری فرمانده انتظامی سقز،  علیرضا ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا،  علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان، محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی بابل،  و سلمان حیدری فرمانده نیروی انتظامی بوکان. همچنین گشت ارشاد، سازمان بسیج مستضعفین، قرارگاه دفاع سایبری و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تحریم شده اند.

حکومت جنایتکار اسلامی باید در سطح جهان تماما بایکوت شود و سفرا و نمایندگانش از تمام نهادهای بین المللی اخراج شوند. با قدرت انقلاب مان جهان را به بایکوت جهانی جمهوری اسلامی میکشانیم.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۷  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …