خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۸:اعتراضات و تجمعات در سی و چهارمین روز خیزش مردمی

بامداد امروز ۲۷ مهر  صدها نفر از مردم به فرودگاه مهرآباد رفتند و با استقبال گرم خود از الناز رکابی با فریاد “قهرمان، الناز”  او را به خاطر برداشتن حجاب هنگام سنگ نوردی در کره جنوبی و ابراز همراهی با خیزش مردمی مورد ستایش قرار دادند. این تجمع و اعتراضات در عین حال پاسخی به سناریوسازیها و سخنانی از نوع اعترافات اجباری بود که الناز در اینستاگرامش و همچنین پس از بازگشت به ایران آشکارا زیر فشار مجبور به بیان آنها شد. اقدام جسورانه الناز در زدن زیر حجاب اجباری مورد استقبال وسیعی در ایران و جهان قرار گرفت. مردم او را “قهرمان شجاع” لقب دادند.  استقبال گرم از الناز رکابی در فرودگاهی که نیروهای امنیتی رژیم شبانه روز و چهارچشمی زیر نظر دارند، لحظاتی زیبا از تعرض انقلاب علیه حکومت را نشان میدهد. ‌‌الناز در مصاحبه کوتاهی در فرودگاه همان جملات منتشر شده در استوری اینستاگرامش را تکرار کرده و افتادن  حجاب از روی سرش را در هنگام مسابقه “سهوی” خوانده است.

امروز۲۷ مهر اعتراضات خیابانی ادامه یافت و  از جمله مردم در خیابان علی ابن حمزه و در جنت آباد در تهران به خیابان آمده و با نیروی سرکوب حکومت درگیر شدند. در شهرک نایسر سنندج نیز تظاهرات و درگیری جریان دارد. در این روز همچنین دانشجویان دردانشگاههای مازندران، رازی کرمانشاه، و پزشکی زاهدان، دست به تجمع و اعتراض زدند. یکی از کارزارهای دانشجویان اعتراض به تفکیک جنسیتی و حضور دختر و پسر با هم در سلف سرویس هاست. در ادامه این کارزار امروز دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدام به حضور در سلف بدون تفکیک جنسیتی نموده و بخاطر ممانعت  مسئولین، غذای خود را به صحن دانشگاه بردند و با شعار آزادی، آزادی، آزادی در کنار یکدیگر غذا خوردند. شکستن دیوارهای آپارتاید جنسی و جداسازیهای جنسیتی یک محور مبارزه دانشجویان است.

دانش آموزان همچنان یک نیروی رزمنده انقلابند. امروز در سنندج مثل روزهای گذشته دانش آموزان با شعارهایی چون “مرگ بر دیکتاتور”، “نترسید نترسید ما همه با هم هستیم”، و “ننگ ما، ننگ ما، پلیس الدنگ ما”، دست به تجمع و تظاهرات زدند. امروز شمار قابل توجهی از دانش آموزان پسر در نارمک نیز دست به راهپیمایی زدند و خودرو ها با زدن بوق ممتد آنها را مورد حمایت قرار میدادند.  همچنین گروهی از دانش آموزان در مشهد به خیابان آمده و شعار “خامنه‌ای قاتله  ولایتش باطله” را سر دادند.

مردم به اشکال مختلف در شهرهای مختلف اعتراض خود را فریاد میزنند. شعارنویسی علیه حکومت به  امری روزانه در تمام شهرها تبدیل شده است. امروز در پیرانشهر در اعتراض به سرکوبهای حکومت حوض میدان جمهوری رنگ خون گرفت. همچنین خبر ها از به آتش کشیدن مجتمع آخوندها در مشهد حکایت میکند.

بنا بر خبرها حکومت به سرکوب دانشجویان شدت داده و روز گذشته در جریان تجمع دانشجویان دانشگاه  مازندران و حضور فرماندار بابلسر جهت پاسخگویی راجع به دانشجویان بازداشتی، فرماندار این دانشجویان را مجرم و دزد خواند. دانشجویان نیز با شعارهای “بی‌شرف” و “دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد” سخنرانی وی را ترک کردند. ۱۵ نفر از دانشجویان این دانشگاه در لیست بازداشت شدگان هستند.

طبق گزارش دیگری در آبدانان ایلام بدنبال اعتراضات خیابانی مردم، سرکوبگران به منزل شماری از معترضین هجوم برده و حدود ۲۰ نفر دستگیر کردند. دستگیریها بسیار وسیع است و یک خواست فوری مردم آزادی همه دستگیر شدگان است.

آتش سوزی در اوین و کشتار زندانیان به نگرانی جدی مردم از وضع بازداشت شدگان در زندانها تبدیل شده است. از شمار دقیق قربانیان این جنایت هنوز آمار دقیقی نیست و به هیچ وجه نمیشود به آمار ۸ نفر کشته در اوین اعتماد کرد. شعار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” را باید همه جا سر داد و با تجمعات گسترده مقابل زندانها فشار آورد که زندانیان آزاد شوند. از سوی دیگر طی اعتراضات مردمی در بیش از یکماه شماری از مردم  بدست جنایتکاران جمهوری اسلامی به قتل رسیده اند که حداقل ۲۳ نفر از آنان کودکان هستند. راوینا شمدسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو با اعلام اینکه طبق گزارشات آنان در اعتراضات مردمی در ایران ۲۳ کودک کشته شده و بسیاری زخمی و  ابراز نگرانی عمیق از برخورد خشونت‌آمیز مأموران امنیتی ایران با معترضان، خواستار پایان بخشیدن به خشونت دولتی به‌ویژه علیه کودکان و نوجوانان ایران شد. دینا را باید به پای بایکوت بین المللی این حکومت جنایت و سرکوب بکشانیم.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۹  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …