خیزشهای مردمی اطلاعیه شماره ۶۹:ادامه تظاهرات و شعار دادن شبانه علیه حکومت

امروز مثل روزهای گذشته اعتراضات مردمی از صبح در بسیاری از نقاط آغاز شد.این اعتراضات از جمله در نقاط مختلف تهران و شهرستانها بر پا گردید. از جمله مردم امروز در محلات تهرانپارس، شریعتی، جنت آباد، دربند، اتوبان همت و جاده ساوه در تهران و درشهرستانهای مختلف مثل سقز، اهواز، مهاباد، کرمانشاه، اصفهان، شیراز، قهدریجان، بوکان، دهگلان، گوهردشت، اراک، کرج،  و کامیاران، به خیابان آمدند و تظاهرات کردند. در هنگام شب نیز در برخی مناطق طنین شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای تا ساعتها شنینده میشد.

.  در اصفهان گروهی از دختران معترض به خیابان آمدند و شعا ر “زن زندگی آزادی” سردادند. در مهاباد بازار از صبح در حال اعتصاب و تعطیل بود و شبانه مردم با  راهبندان و بوق‌های ممتد دست به اعتراض زدند. در جوانشیرکرمانشاه مردم با شعارهای “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه‌ای” به خیابان آمدند و تظاهرات کردند. در مهاباد وبوکان نیز بازار یکپارچه در اعتصاب بود. در خیابان کورش اهواز مردم با شعار “میجنگیم میمیریم ایران رو پس میگیریم” به خیابان آمدند. در دره شهر ایلام مردم به خیابان و آمده و شعار “مرگ بر دیکتاتور” را فریاد زدند و  بنر “سلام فرمانده” را آتش زدند. در اتوبان همت در تهران نیز مردم با ایجاد راهبندان و بوق ممتد دست به اعتراض زدند.

“جوانان محلات تهران” و جوانانی از محلات دیگر شهرها با صدور اطلاعیه هایی ضمن حمایت از تظاهرات ۳۰ مهرماه در برلین، از همه مردم در تهران و تمام شهرها خواستار شدند که در روزهای  شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۱ صبح در محلات اطراف بازار و دانشگاه‌ها و از ساعت ۱۵ در محلات مختلف کشور تجمع کنند.

در کنار اعتراضات مردمی در کف خیابان کارگران وارد اعتصاب میشوند. امروز کارگران نیشکر هفت تپه برای دومین روز دست از کار کشیدند و برای پیگیری مطالباتشان از جمله بازگشت به کار اسماعیل بخشی و اجرای همسان سازی حقوق و بستن قرارداد مشخص با هزار کارگر فصلی و اختصاص بن وسایل نوشت افزار در اختیار فرزندان کارگران تجمع کردند. کارگران سوخت رسانی آبادان نیز از دیروز وارد اعتصاب شده اند. در برخی شرکت ها در عسلویه بخشی از کارگران در اعتصابند و بعضا پیمانکاران از ترس اعتصاب خود شرکت ها را بسته اند. کیان تایر نیز یک هفته است در اعتصاب است. حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری به عنوان یک حلقه مهم برای قدرت بخشیدن به اعتراضات خیابانی و پیشروی انقلاب تاکید دارد. ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمام محیط های کار و محلات و شهرها یک قدم مهم در تقویت اعتراضات است. این شوراها را باید در همه جا شکل داد.

جمهوری اسلامی نابود باید گردد

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۹  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …