خیزش مردمی گسترش می یابد  

تظاهرات به شهرهای دیگری کشیده شده است. زنان نقش برجسته تری در اجتماعات دارند و شجاعانه در صف مقدم اعتراضات حضور دارند. مردم بار دیگر حمله به مراکز حکومتی و مذهبی را از سر گرفتند، شیشه های ساختمان حوزه علمیه اشتهارد در کرج را خرد کردند و طلبه ها را فراری دادند. دفتر امام جمعه بروجرد نیز به آتش کشیده شد و امام جمعه به اراک فرار کرد. در کرج موتورهای یگان ویژه توسط مردم انقلابی به آتش کشیده شد. در تهران علیرغم تلاش همه جانبه حکومت برای جلوگیری از شروع تظاهرات، در برخی نقاط تهران تظاهرات شروع شده است. تظاهرات به کرمانشاه و قهدریجان نیز کشیده شد و در قهدریجان مردم مزدوران را شب گذشته گوشمالی و فراری دادند و کنترل خیابانها را در دست گرفتند. شعارهای مرگ بر خامنه ای،‌ مرگ بر بسیجی و آخوند باید گم بشه، ملا جنایت میکند سپاه حمایت میکند در شهرهای مختلف طنین انداز شده است.

 

فضا در سراسر کشور اعتراضی است. زندانیان رجایی شهر در اقدامی شجاعانه بطور جمعی و با صدای بلند فریاد زدند مرگ بر خامنه ای مرگ بر سپاه، مرگ یا آزادی، درود بر آزادی و آزادیخواهی، تا دیکتاتور رو کاره قیام ادامه داره. اعتصابات کارگری در ابعاد وسیعی جریان دارد. ۷۰۰۰کارگر تراورس راه آهن به اعتصاب و تجمعات سراسری خود ادامه میدهند و در بیانیه مهمی خواست های خود و خواست های کل طبقه کارگر را بیان کردند و اعلام کردند تا این خواست های هفتگانه متحقق نشود به سر کار بازنخواهند گشت. رانندگان کامیون همچنان به اعتصاب ادامه میدهند. مردم در مقابل زورگویی ماموران حکومت همه جا ایستادگی میکنند. روز قبل زنی شجاعانه در بالای یک سکو برای مردم سخنرانی کرد و مردم را به گسترش اعتراضات بحق خود تشویق کرد.

 

این اعتراضات گوشه ای از خشم و نفرتی است که در سراسر کشور علیه مفتخوران و جنایتکاران حاکم موج میزند. خیزشی که از دیماه ۹۶ شروع شده است، عمق بیشتری یافته و مردم مصمم تر از همیشه بپاخاسته اند تا بساط حکومتی که ۳۹ سال جز فقر و بیحقوقی و زندن و اعدام و شکنجه و محرومیت برای اکثریت مردم نداشته است را جارو کنند و جامعه ای آزاد و انسانی بدور از دخالت مذهب و بدور از فقر و نابرابری و استثمار برپا کنند.

 

حکومت اسلامی مفتخوران و سرمایه داران باید برود

زنده باد آزادی، برابری، رفاه

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۴ اوت ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …