خیزش های مردمی، اطلاعیه شماره ۲۳۶:یادمان ها و اعتراضات شبانه در شهرهای مختلف

برگزاری چندین تجمع و یادمان جانباختگان در سنندج، ایذه، دشتی هرمزگان و سقز  امروز صحنه های پر شوری از اعتراضات گسترده مردم علیه جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت. مردم عزیزان جانباخته را گرامی میدارند و قاتلان آنها را مورد خشم و نفرت خود قرار میدهند. دراین روز چهلمین روز قتل آرام حبیبی در سنندج، دانیال پابندی در آرامستان آیچی سقز، حامد ملایی در شهرستان دشتی هرمزگان، و کیان پورفلک پسر بچه ده ساله در ایذه برگزار شد. در این یادمان ها شمار زیادی از مردم شرکت کردند. مردم شعار میدادند: “زن، زندگی، آزادی”، “امسال سال خونه  سیدعلی سرنگونه”، “این آخرین پیامه  هدف کل نظامه”، “مرگ بر قاتل حامد”، ” «آزادی …آزادی …آزادی …”. شرکت کنندگان در مراسم چهلم کیان پیرفلک در دفاع از مجاهد کورکور که جمهوری اسلامی قصد دارد از وی به عنوان قاتل کیان اعتراف بگیرد، دست نوشته هایی را در دست داشتند. در این مراسم مردم شعار میدادند:”مجاهد اعدام بشه  اینجا قیامت میشه”، “امسال سال خونه  سیدعلی سرنگونه”، “این آخرین پیامه  هدف کل نظامه”، “مرگ بر قاتل حامد”، “تجاوز توی زندان، این هم بود توی قرآن؟”.  یک شعار جالب در مراسم دانیال پابندی در سقز شعار “کرد بلوچ آذری، آزادی برابری” بود. در دشتی هرمزگان نیز مردم به خیابان آمدند و با روشن کردن آتش و با فریاد شعارهایشان صدای اعتراضشان را بلند کردند.

گفتنی است که فردا ششم دی ماه مراسم یادمان آیلار حقی در چهلمین روز قتل وی در آرامگاه رحمت در تبریز برگزار میشود. آیلار حقی، اهل ملکان، دانشجوی پزشکی و ساکن تبریز بود. او در ۲۵ آبان با شلیک از پشت سر با گلوله های ساچمه‌ای سرکوبگران حکومت به قتل رسید. ننگ و نفرت بر قاتلان عزیزان مردم!

امروز جوانان خشمگین به کلانتری ویلا شهر کوکتل زدند و آنرا آتش زدند. در مهاباد نیز جوانان به خیابان آمدند و آتش روشن کردند و علیه حکومت شعاردهی کردند. همچنین امشب در محلاتی از تهران از جمله در جنت آباد شعاردهی های شبانه جریان داشت. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ دی ۱۴۰۱، ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲–

اینرا هم بخوانید

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان …