محکومیت سه معلم دیواندره‌ای به زندان تعلیقی و حکم ۵ سال تعزیری برای یک معلم دیگر

شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج در حکمی سه معلم شهر دیواندره و از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان را به پنج سال حبس تعلیقی و یک معلم دیگر را به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد.

این چهار معلم به نام‌های امید شاه‌محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی، از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان هستند که روز بیست و پنجم خرداد ماه سال جاری، یک روز پیش از تحصن سراسری معلمان در بیست و ششم خرداد، به دست نیروهای اداره اطلاعات شهر دیواندره در استان کردستان بازداشت شده بودند.

این معلمان بعد از ٧٦ روز بازداشت موقت در روز سه‌شنبه هشتم شهریور، با وثیقه‌های یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی، به صورت موقت از این بازداشتگاه آزاد شدند.

حسین سعیدی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، اکنون طی حکمی پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی، را به «۵ سال حبس تعلیقی» و همچنین معلم دیگر، امید شاه‌محمدی، را به «۵ سال حبس تعزیری» محکوم کرده است.

دادگاه انقلاب اتهام این چهار معلم دیواندره‌ای و عضو انجمن صنفی معلمان کردستان را «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در حزب حیات آزاد کردستان، پژاک» عنوان کرده است.

سایت هه‌نگاو یادآوری کرده است که نیروهای اداره اطلاعات هنگام بازداشت این چهار معلم در روز بیست و پنجم خرداد ماه، به خانه‌های آنها «هجوم برده و ضمن ضرب و شتم و بازداشت آنها» اقدام به «تفتیش منازل و برخورد فیزیکی با همسران دو تن از این معلمان» کرده‌ بودند.

در حال حاضر معلمانی چون اسماعیل عبدی دبیرکل پیشین کانون صنفی معلمان، محمد حبیبی سخنگوی این کانون، جعفر ابراهیمی، هاشم خواستار، مسعود فرهیخته، عبدالله رضایی و محمود ملاکی از فعالان حقوق فرهمگیان همچنان بازداشت و زندانی هستند. از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

خامنه ای با اعلام ٥ روز عزای حکومتی؛ اعلام کرد مخبر در مقام مدیریت قوه‌ مجریه قرار میگرد

*خامنه ای ضمن اعلام پنج روز عزای حکومتی بدنبال کشته شدن رئیسی، اعلام کرد، “محمد …