خیزش های مردمی، اطلاعیه شماره ۸۸:کارگران نفت دور جدیدی از اعتصابات خود را اعلام کرده اند

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت طی بیانیه ای تحت عنوان” در همبستگی با مبارزات مردمی  دست به اعتصاب میزنیم” برای روز هفتم آبان ماه فراخوان به اعتصاب سراسری در تمام مراکز نفتی را داده است. در همین رابطه کمپینی از سوی گروهی از کارگران نفت وپتروشیمی تحت عنوان صنعت گران نفت و گاز  داده شده است. این فراخوان به آغا زاعتصاب از روز شنبه هفتم آبان و ترک کردن دسته جمعی کارگاهها است.  در بخشی از بیانیه شورای سازماندهی چنین آمده است” شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز همانطور که در اعتراض به سرکوبگری های حکومت بر آزادی بازداشت شدگان اخیر و همکاران بازداشتی و تمامی زندانیان سیاسی تاکید کرده و اولتیماتوم داده بود که در برابر این شرایط کارگران ساکت نخواهند ماند و از تدارک اعتراضات گسترده خبر داده بود،  همصدا با اعلام کنندگان این کمپین  از روز شنبه هفتم آبانماه فراخوان به اعتصاب سراسری میدهد. شورای سازماندهی تمامی همکاران شاغل در مراکز نفتی و وابسته به نفت  از جمله همه کارگران قراردادی و پیمانی و رسمی و همکاران شاغل در بخش عملیاتی و فنی و ستادی و  رانددگان سوخت رسانی و همه و همه را به پیوستن به این اعتصاب سراسری فرا میخواند.  بدین ترتیب ما کارگران نفت شاغل در مراکز نفتی  نیز همصدا با مردم و با فریاد زن، زندگی آزادی از هفتم آبانماه دست به اعتصاب خواهیم زد. یک تاکید فوری ما آزادی دستگیر شدگان اخیر و همکاران بازداشتی و تمام زندانیان سیاسی است و با تمام قدرت فریاد میزنیم “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”.

در ادامه این بیانیه آمده است “شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی بر اتحاد و همبستگی همه کارگران نفت  تاکید دارد.  باشد که ما کارگران نفت بتوانیم با اعتصاب قدرتمند خود  نقش و وظیفه تاریخی  خود را در جهت تحقق خواستهای برحق مردم و برای پایان دادن به ظلم و بردگی در کل جامعه ایفا کنیم”.

لازم به یاد آوریست که بدنبال فراخوان قبلی شورای سازماندهی اعتراضات  کارگران پیمانی نفت قبلا در روزهای هجدهم، نوزدهم و بیستم مهر کارگران نفت در عسلویه و کنگان و پالایشگاه فار ۲ پالایشگاه آبادان در همبستگی با مبارزات مردمی و علیه سرکوبگری های حکومت اعتصابی اخطاری داشتند که در جریان آن بیش از ۲۵ نفر دستگیر شدند.  و بعد شماری از بازداشت شدگان به قید وثیقه و کفالت و یا در قبال پرداخت جریمه نقدی آزاد شدند. ولی کماکان شماری از انها در زندانند. آزادی کارگران دستگیر شده یک خواست فوری کارگران نفت است.

فراخوان کارگران نفت به اعتصاب سراسری، اعتصابات  اخطاری کارگران در همین مدت در مراکزی چون نیشکر هفت تپه، کیان تایر، شکلات سازی آیدین، رانندگان کامیون مرودشت، بی آرتی تهران پارس با خواستهای مشخص خود  و تجمعات چند روزه اخیر پزشکان در تهران و شیراز و اصفهان نشانگر حرکت سریع جامعه بسوی اعتصابات سراسری است.  این درحالی است که امروز اعتصاب عمومی در کنار اعتراضات خیابانی دامنه اش به شهرهای بیشتری کشیده شده است. اعتصابات سراسری کارگری و بخش های مختلف جامعه و  اعتصاب عمومی در همه شهرها یک حلقه مهم برای فلج حکومت و کنار زدن کنترل آن بر جامعه است و گامی مهم در جهت سرنگونی این حکومت منفور است. 

حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری کارگری و تدارک سازمانیابی چنین اعتراضاتی و ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمام شهرها، محلات و محیط های کارتاکید دارد.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ آبان۱۴۰۱، ۲۷  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

تجمع بزرگ معلمان و فرهنگیان بازنشسته در تهران و  تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی و فولاد در چند شهر

روز ۳۰ اردیبهشت جمعیت بزرگی از بازنشستگان فرهنگی کل کشور مقابل سازمان برنامه و بودجه در …