خیزش های مردمی؛ اطلاعیه شماره ۸۷:انقلاب شعله ور تر میشود

انقلاب مردم در ایران هر روز شعله ور تر میشود. امروز در شهرهای بسیاری مردم در چهلمین روز قتل نیکا شاکرمی دختر ۱۷ ساله که او نیز به یکی دیگر از نمادهای انقلاب زنانه در ایران تبدیل شده، با خشم تمام به خیابان آمده و فریاد میزدند: “ما همه نیکا هستیم. بجنگ تا بجنگیم”.  نیکا شاکرمی اهل خرم آباد در ۲۹ شهریور به قتل رسید و بعد از ۹ روز جسدش به خانواده تحویل داده شد. حکومت منفور اسلامی برای قتل او هم سناریو سازیهای نفرت انگیزی کرد و خانواده اش را زیر فشار قرار داد که بر این سناریو ها مهر تایید بزنند.

پیام مردم اینست که ما عزیزانمان را گرامی میداریم و جنایات حکومت جنایتکار اسلامی را فراموش نمیکنیم.  دیروز در چهلمین روز قتل مهسا امینی که جرقه انقلاب کنونی را زد در سراسر ایران تجمع و اعتراضات بود و هزاران نفر بر مزار وی گرد آمدند و یادش را گرامی داشتند و فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دادند. امروز در خرم آباد مردم بسیاری جمع شده اند و با فریاد “مرگ بر خامنه ای”، ” این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت” ، “ما همه نیکا هستیم. بجنگ تا بجنگیم” سر دادند و عزم و تصمیم قاطع خود را برای تداوم قدرتمند انقلاب فریاد زدند. در همین رابطه امروز از همان آغاز صبح در محلات متعددی از تهران و شهرهای دیگری چون مهاباد، مریوان، رشت و  نیز در دانشگاههای متعدد تجمعات بزرگی برپا شده بود و فریاد مرگ بر دیکتاتور تجمع کنندگان بر فضای شهرها طنین انداخته بود.

در مهاباد امروز پنجم آبان ماه پیکر اسماعیل مولودی معروف به سمکو  که شب گذشته بدست جانیان اسلامی به قتل رسید با فریاد مرگ بر خامنه ای، مرگ بر دیکتاتور در گورستان مهاباد به خاک سپرده شد.  پس از برگزاری این مراسم مردم خشمگین به سوی شهرداری ابن شهر حرکت کردند.  در این روز جمعیت گسترده ای از مردم در خیابان های شهر حضور داشتند و جمعیت با شعار زن، زندگی، آزادی یاد نیکا شاکرمی را گرامیداشتند و فریاد مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در این روز مردم  به مراکز مختلف حکومتی حمله برده و  بنا بر خبرها نقاط مختلف شهر را در کنترل خود گرفته اند. از جمله مردم یک کیوسک نیروی سرکوبگر حکومت را آتش زدند. به فرمانداری حمله کردند و فروشگاه کوروش که متعلق به سپاه پاسداران است وچند مرکز دولتی مثل  اداره دارایی، و کمیته امداد و کلانتری ۱۱ را در کنترل خود گرفتند.

در تهران نیز در محله امیر آباد جمعیت بسیاری به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر میدهند. گفتنی است که امروز پس از مراسم خاکسپاری اسماعیل مولودی یکی دیگر از جوانان شهر به نام شاهو خضری به قتل رسید. درگذشت او را به خانواده اش و به همگان تسلیت میگوییم و یاد همه جانباختگان را گرامی میداریم.  همچنین در مریوان جمعیت بسیاری از مردم در خیابان هستند و با سرکوبگران درگیرند و بسیاری از نقاط شهر را در دست دارند.

بعلاوه امروز پزشکان اصفهان در حمایت از انقلاب مردم به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و روز گذشته پزشکان در تهران در امیرآباد جمع بودند و جمعیت بزرگی از مردم به جمع آنها پیوستند وبا سرکوبگران درگیرشدند و  دو روز قبل نیز تجمع پزشکان در شیراز را داشتیم.  در این روز همچنین در دانشگاههای تهران،‌ غرب، آزاد کرج، گوهردشت، علم هنر یزد، اصفهان، دانشگاه آزاد تهران، و چندین دانشگاه دیگر دانشجویان تجمعات و تظاهرات بزرگی بر پا کرده و با شعارهای پی در پی و همخوانی آهنگ “برای” و فریاد “نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم” انقلاب را فریاد زدند.  

یک شکل اعتراض دیگر مردم پرت کردن عمامه آخوندهاست. مردم در شهرهای مختلف با خشم و نفرت عمامه آخوندها را برمیدارند و اعلام کرده اند که تا پیروزی انقلاب آخوندها از پوشیدن لباس آخوندی باید خودداری کنند و این نشانگر خشم و نفرت مردم از نمادهای مذهبی و حکومتی و کل صنعت مذهب و حکومت اسلامی و بساط چپاول و جنایاتش است.

جالب توجه است که روز گذشته شمار شهرهای اعتراضی به ۵۰ رسید و علاوه بر چهل شهر دیگر که اعلام شد در شهرهایی چون فولادشهر، بجنورد، بابل، آمل، لاهیجان، دزفول، اندیمشک و بهبهان نیز تجمع و اعتراض در جریان بود. دستگیری ها گسترده است. بنا بر خبرها شب گذشته مریم کاظمی و مریم پایاب در بهبهان دستگیرشده و به فرماندهی انتظامی بهبهان منتقل شدند. مریم کاظمی قبلا نیز در جریان اعتراضات مردمی ای که تیرماه سال ۹۹ در اعتراض به گرانی و حکم اعدام سعید تمجیدی و امیرحسین مرادی و محمد رجبی برگزار شده بود دستگیر شده و دادگاه ماهشهر او را به ۱ سال حبس محکوم کرده بود..

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ آبان ۱۴۰۱ُ، ۲۷ اکتبر۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …