خیزش های مردمی، اطلاعیه شماره ۸۹: اعتراضات شبانه گسترده است

امشب نیز اعتراضات شبانه مردم جریان دارد. چهل روز از قتل نیکا شاکرمی گذشت و مردم خشمگین تر از هر شب در خیابانند. جمعیت زیادی از مردم در شهرهای مشهد، لاهیجان، زاهدان، سنندج، سقز، ‏شهریار، مریوان، آستارا، خرم آباد، بروجرد، پیرانشهر، تهران، بانه، اندیمشک، اهواز، شوش، و رشت و شهرهای دیگری به خیابان آمده و شعارهای ضد حکومتی سر میدهند. در این تجمعات زنان بدون حجاب هستند.  در بانه مردم بشدت با سرکوبگران حکومت درگیرند. در اندیمشک جمعیت زیادی جمع است و شعار میدهند: “بترسید بترسید  ماهمه با هم هستیم”.  در بروجرد مردم با شعار ” بسیجی، سپاهی، داعش ما شمایی” پاسخ حکومت را در مورد جنایتی که در شاهچراغ  شیراز صورت گرفت و حکومت آنرا به داعش نسبت داد، دادند. جمهوری اسلامی تلاش دارد با این جنابت فضای اعتراضات را عقب براند اما این توطئه وسیعا با انزجار سراسری مردم مواجه شده است.

در تهران مردم در مناطق مختلفی از شهر از جمله در تهرانسر، ۲۱ متری تقاطع هاشم، تهران پارس به خیابان آمده اند و در خیابان فریاد مرگ بر دیکتاتور بلند است. در پیرانشهر و مریوان و بانه  خیابانهای شهر تحت کنترل مردم است . در سقز درگیری ها شدید است. در زاهدان جمعیت بزرگی از مردم برای دادخواهی کشته شدگان بدست حکومت اسلامی به خیابان آمده اند و طبق خبرها حکومت نیروهای سرکوب بیشتری به این شهر گسیل کرده است.  در لاهیجان مردم به خیابان آمده و سرکوبگران به سمت آنها گاز اشک آور شلیک میکنند. امشب در خیابان احمد آباد مشهد مردم یاد نیکا شاکرمی را با شعار آزادی، آزادی، آزادی گرامی داشتند. در بروجرد مردم شعار بترسید، بترسید ما  همه با هم هستیم را سر میدهند. در سنندج مردم در خیابان هستند و صدای تیراندازی به گوش میرسد.  امشب مردم در آستارا نیز به خیابان آمدند و با شعارهای ” توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه” و “جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم” صدای اعتراضشان را بلند کردند.  امروز پزشکان علاوه بر اصفهان در همبستگی با مردم در مهاباد نیز تجمع داشتند.

دامنه انقلاب دارد شهرهای بیشتری و جمعیت بالاتری را در بر میگیرد و در مناطق مختلف شهرها مردم به خیابان می آیند.  در جایی مثل مهاباد نیز امروز مردم نقاط مختلف شهر را در کنترل خود گرفتند. در این شهر کشاکش مردم با حکومتیان شبانه ادامه دارد و مردم از مسجد سرود های انقلابی پخش میکنند. 

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ آبان ۱۴۰۱ُ، ۲۷ اکتبر۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …