خیزش های مردمی، اطلاعیه شماره 235:اعتراضات مردمی در تداوم انقلاب.آزادی، برابری، حکومت کارگری

۵ دی: اعتراضات مردمی در تداوم انقلاب

آزادی، برابری، حکومت کارگری

یادمان جانباختگان انقلاب به محل اتحاد مردم علیه جمهوری اسلامی و فریاد زن، زندگی، آزادی تبدیل شده است. امروز در چهلمین روز قتل کیان پور فلک کودک ده ساله ای که با شلیک جنایتکاران جمهوری اسلامی در ایذه به قتل رسید  در آرامگاه روستای پرچستان گورویی ار توابع این شهر مراسمی برگزار شد و جمعیت بسیاری حضور یافتند و مراتب خشم خود را نسبت به حکومت کودک کش جمهوری اسلامی اعلام دااشتند. امروز در سنندج  نیز در چهلمین روز قتل آرام حبیبی و شاهو بهمنی در قطعه ۱۲ بهشت محمد ی مراسم  یادمان برگزار خواهد شد.  در سقز نیز دانش‌آموزان یکی از مدارس همزمان با چهلمین روز قتل دانیال پابندی و دیگر جانباختگان انقلاب، امروز کلاس درس را تعطیل کردند.

 روز گذشته ۴ دی مراسم های با شکوهی در بزرگداشت جانباختگان انقلاب در بوکان و نیز در روستان چروسانه کامیاران با حضور گسترده مردم بر پا شد. در کامیاران مراسم به مناسبت چهلمین روز قتل برهان کرمی برگزار شده و مردم معترض شعار میدادند: “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” ، ” آزادی برابری حکومت کارگری”،  و ” زن، زندگی، آزادی، حکومت شورایی”. فریاد چنین شعارهایی به روشنی عمق انقلاب زن، زندگی، آزادی را به نمایش میگذارد.

روز گذشته همچنین در بوکان در قبرستان این شهر مراسم چهلمین روز قتل جانباختگان این شهر با حضور گسترده مردم برگزار شد. فراخوان این تجمع از قبل داده شده بود و به این مناسبت شهر در اعتصاب عمومی و  یکپارچه خشم و اعتراض بود. مردم بسیاری برای شرکت در مراسم جمع شدند و شعارهایی علیه حکومت جنایتکار اسلامی سردادند. بعد از مراسم نیز شعاردهی ها در سطح خیابانهای شهر تا شب هنگام ادامه یافت. مردم آتش روشن کردند و راهبندان کردند و شعار میدادند. نیروی سرکوب به سوی مردم شلیک کرد و مردم درگیر با آنها درگیر شدند و جنگ و گریز جریان یافت.

امروز پنجم دیماه نیز در بوکان دانش آموزان یکی از دبیرستان‌های بوکان همزمان با چهلم جان‌باختگان اعتراضات مردمی این شهر به خیابان آمده و شعارهای اعتراضی سردادند و جواب سرکوبگری های حکومت را با  فریاد “بوکان شهید داده، از مرگ نهراسیده” دادند. گفتنی است که در شیراز نیز برای  برگزاری مراسم چهلمین روز قتل حسین شیرازی‌پور  ۳۹ ساله  برای روز ششم دی‌ماه فراخوان داده شده است.

شب گذشته درشهر مهاباد نیز مردم به خیابان آمدند. آتش روشن کردند و با شعارهای “زن، زندگی، آزادی”، و “فقر اعدام گرونی، میریم تا سرنگونی” خشم و اعتراض خود را فریاد زدند. در این شب همچنین در اصفهان و بندر انزلی جوانان به پایگاه بسیج کوکتل زدند و شعاردهی های شبانه در محلاتی از تهران و شهرهای مختلف جریان داشت. از جمله در نارمک  و شاهین جنوبی در تهران فریاد مرگ بر دیکتاتور بر فضای خیابانها طنین انداخته بود.

 خبر دیگر اینکه شب گذشته در مسیر لامرد بستک مامورین در ایست بازرسی، یک خودرو را که سرنشینان آن یک خانواده بودند به گلوله بستند و در پی آن سها اعتباری دختر ۱۲ ساله اهل روستای خلوص از شهرستان بستک در استان هرمزگان به دلیل تیراندازی قبل از رسیدن به اتاق عمل متاسفانه جان خود را از دست داد. نابود باد حکومت کودک کش!

موضوع دیگر احکام اعدام حکومت در تقابل با انقلاب است و مردم با قدرت مقابل آن ایستاده اند و جنبش علیه اعدام ابعاد جهانی ای پیدا کرده و جنبش کفالت سیاسی زندانیان زیر خطر اعدام از سوی نمایندگان پارلمانهای کشورهای اروپایی یک وجه زیبای همبستگی های جهانی با انقلاب ایران است. هم اکنون خطر اعدام محمد قبادلو که حکم اعدامش از سوی حکومت تایید شده است وجود دارد.  محمد قبادلو از داخل زندان پیام داده و مینویسد: “درود به مردم شریف ایران، محمد قبادلو هستم، آخرین تیرمون هم که از  مجاری قانونی جمهوری اسلامی ایران زدیم اثری نداشت و اعاده دادرسیمون رو هم رد کردند، قراره من به حکم خالی از شرافت و  عدالت قضات پرونده اعدام بشم….”.  پیام پر صلابت زندانیان زیر خطر اعدام، ابعاد  حماسی   انقلاب را به نمایش میگذارد.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ دی ۱۴۰۱، ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان …