خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۳۴: اعتصاب کارگران پتروشیمی آبادان.

بنا بر گزارش “شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت” از روز گذشته چهارم دیماه در بخش هایی از پتروشیمی آبادان کارگران در اعتراض به فضای امنیتی ایجاد شده در محل کار خود و پیامهای تهدید آمیز به کارگران معترضی که در تجمعات قبلی حضور داشتند، وارد اعتصاب شدند و امروز صبح دیگر بخش ها نیز  به اعتصاب پیوستند و مجتمع به طور کامل به حالت تعطیل در آمد.  در گزارش این خبر آمده است: “خواست فوری این همکاران پایان دادن به احضارها و  تهدیدات امنیتی است.  اعتراض این کارگران درتجمعاتشان به بدتر شدن وضع معیشتی خود بوده است. شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت از اعتراضات این همکاران حمایت و پشتیبانی میکند و  بر پایان دادن به فضای امنیتی در محیط های کار و احضارها و تهدیدات کارگران معترض و پاسخگویی فوری به مطالبات معیشتی همکاران تاکید دارد. گفتنی است که در روز گذشته نیز  همانطور که گزارش کردیم پانزده نفر از همکاران ارکان ثالثی ما در پارس جنوبی که قصد تجمع برای پیگیری مطالباتشان را داشتند بازداشت شدند. شورای سازماندهی بر آزادی فوری این همکاران تاکید میکند. با اتحاد سراسری باید با این سرکوب ها مقابله کرد. ما کارگرن و ما مردم حق و حقوقمان را طلب میکنیم  کارفرمایان و دولت با سرکوب و دستگیری پاسخ میدهند. شورای سازماندهی تمامی کارگرن شاغل در بخش های مختلف نفت را به پیوستن و حمایت از اعتراض همکاران در پتروشیمی آبادان فرا میخواند. پاسخ دستگیری و اعدام اعتصابات سراسری است”.

امروز همچنین ۳۰۰ کارگر شرکت طراحی و ساخت سازه های دریایی مبین سازه گستر خلیج فارس دست به اعتصاب زدند. تمامی کارگران این شرکت  که مسئول ساخت سکوهای نفتی هستند از شنبه ۳ دی وارد اعتصاب شده اند. روز گذشته همچنین حدود ۶۰۰ نفر از کارگران شرکت اخوان در پاکدشت  که در حوضه تولید لوام خانگی، گاز هود سینگ فر فعالیت میکند دست از کار کشیده و در محوطه شرکت تجمع کردند. این کارگران شعار میدادند:  ” اگه با هم یکی نشیم  یکی یکی اخراج می‌شیم”.  در این روز همچنین جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی تهران در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلاتشان مقابل دفتر کانون بازنشستگان تهران دست به تجمع زدند.

بدینگونه اعتصابات و اعتراضات کارگری در دل انقلاب بطور متوالی صورت میگیرد و امروز فضای اعتراض در مراکز نفتی بالاست. حزب کمونیست کارگری از اعتراضات کارگران پالایشگاه آبادان قاطعانه حمایت میکند. و همصدا با شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت تمامی کارگران شاغل در مراکز مختلفی نفتی را به اعتصاب علیه سرکوبگری ها حکومت و دستگیریها و اعدامها فرا میخواند. پانزده کارگر بازداشتی ارکان ثالث در پارس جنوبی که در جریان حرکت اعتراضی روز گذشته شان بازداشت شدند، باید فورا آزاد شوند. حزب بر اعتصابات سراسری کارگری به عنوان یک حلقه قدرتمند و مکمل خیزش مردمی در کف خیابان و گامی در پیشروی انقلاب تاکید دارد. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ دی ۱۴۰۱، ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

بازداشت مریم زلکی معلم بازنشسته و همسر ایشان،احمدنوچیان معلم بازنشسته و محمدزمان کامروا فعال کارگری

🔴#اهواز:مریم زلکی معلم بازنشسته و همسر ایشان #احمدنوچیان معلم بازنشسته و #محمدزمان_کامروا فعال کارگری بازنشسته …