خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۴: تجمعات خانواده های دستگیر شدگان در مقابل زندانها

پاسخ حکم محاربه به توماج صالحی و دیگر زندانیان فریاد رساتر سرنگونی است

امروز در هفتاد و سومین روز انقلاب خانواده های بازداشت شدگان در تهران برای دومین روز مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواهان آزادی عزیزان زندانی خود شدند. روز گذشته در مرند و آبدانان خانواده های بازداشت شدگان مقابل دادسرای حکومتی تجمع داشتند. حزب کمونیست کارگری بر پیوستن وسیع مردم به تجمعات خانواده های دستگیر شدگان و فشار آوردن برای آزادی تمامی آنها به قدرت تجمعات بزرگ در مقابل زندانها و مراکزی که بازداشت شدگان نگهداری میشوند فراخوان میدهد.

بنا خبر منتشر شده امروز ششم آذر ماه بدنبال گذشت یکماه ز بازداشت توماج صالحی خواننده محبوب رپ اهل اصفهان، در دادگاهی پشت درهای بسته و بدون حضور وکیل انتخابی اش او به “محاربه و افساد فی‌الارض” متهم شده است.  اعلام چنین حکومتی در قاموس حکومت به معنای قرار دادن تهدید اعدام بالای سر اوست. علاوه بر توماج افراد دیگری نیز به محاربه و مفسد فی الارض بودن متهم شده اند. به این تقلای جنایتکارانه حکومت که میخواهد با تهدید اعدام جامعه را ساکت کند، باید جواب دندان شکن داد. با گسترش انقلاب، با اعتراضات  سراسری و با اعلام روزی سراسری برای آزادی همه دستگیر شدگان و علیه چماق زندان و اعدام بر روی سر جامعه میتوان پاسخ محکمی به سرکوبگری ها و جنایات رژیم داد. جمهوری اسلامی از صدای توماج و همه معترضین به وحشت مرگ افتاده است و خود را در معرض سرنگونی می بیند.

امروز نیر اعتراضات در دانشگاهها وسیعا جریان داشت. گزارشات تا کنونی از تجمعات و اعتراضات در این دانشگاهها خبر میدهند: دانشگاه الزهرا، دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی امیرکبیر، دانشکده عمران و نقشه دانشگاه خواجه نصیر طوسی، دانشگاه علامه، ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده آزاد واحد ادب سنندج، دانشکده پلیمر دانشگاه امیرکبیر، دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی دانشگاه امیرکبیر، و دانشگاه شریف.

دانشجویان در دانشگاه شریف در لابی دانشکده‌های کامپیوتر و فیزیک تجمع کردند. در دانشکده آزاد واحد ادب سنندج دانشجویان همراه با استادان تجمع کردند. در این تجمع بیانیه استادان مبنی بر سرکوبگری های حکومت در دانشگاه و در قبال مردم معترض و در همبستگی با اعتراضات مردمی قرائت شد. در دانشکده عمران و نقشه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز دانشجویان در اعتراض به بازداشت و ممنوع ‌الورد شدن دانشجویان معترض تجمع داشتند. در این اعتراضات دانشجویان شعار میدهند: ” زن، زندگی، آزادی”، “دانشجوی زندانی ازاد باید گردد”، زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “راد به کشاورز آزاد باید گردد”، و “دانشجو میمیرد ذلت نمیپذیرد”.

اعتراضات وسیعا در خیابانها جریان دارد. در کردستان فضا بشدت امنیتی است. از جمله طبق گزارشات در خیابانهای بوکان نیروی سرکوب مستقر هستند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۷ نوامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

واکنش معلمان به محکومیت محمد رسول‌اف: این حکم «قرون وسطایی و ظالمانه» را لغو کنید

واکنش‌های گسترده‌ هنرمندان و فعالان سیاسی و صنفی به صدور حکم ۸ سال حبس، شلاق، …