خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۷۸:تداوم اعتراضات مردمی شبانه علیه جمهوری اسلامی

اعتراضات گسترده مردمی در شب گذشته تاثیرات خود را بر فضای اعتراض امروز نیز گذاشت. امروز مراسم خاکسپاری مسعود دولتشاهی جوان ۳۸ ساله در تهران بود. او روز ۲۹ آبان در اعتراضات مردمی سعادت آباد – تهران از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در هفتم آذر ماه در بیمارستان آتیه تهران جان سپرد. در مراسم خاکسپاری او جمعیت زیادی شرکت کرده وخشم و نفرت خود را از جنایات حکومت به نمایش گذاشتند. امروز همچنین در انزلی نیز مراسم خاکسپاری مهران سماک جوان ۲۷ ساله با شرکت وسیع مردم و شعار دادن علیه حکومت برگزار شد. جانیان اسلامی در چند ماه اخیر شمار زیادی از جوانان را به قتل رسانده اند.

در این روز همچنین دانش آموزان در مدرسه ای در مریوان و سقز و نیز دانشجویان دانشگاه سنندج بخاطر باخت تیم جمهوری اسلامی دست به شادی و رقص زدند. در قصر دشت تهران نیز دانش آموزان شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

 امشب نیر تجمعات و شعاردهی های شبانه جریان دارد. در شهرک اکباتان مردم به خیابان آمده و شعار میدهند: “فقر و فساد، گرونی میریم تا سرنگونی”، “رهایی حق ماست قدرت ما جمع ماست”، ” این آخرین پیامه، اعدام کنی قیامه”. در هفت حوض تهران مردم شعار دادند: ” فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی”، “هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه”، “” این آخرین پیامه، اعدام کنی قیامه”و سرودی را همخوانی کردند.

امروز بر سر مزار امامقلی علمداری نوجوان شانزده ساله اهل جلفا که حدود دو هفته قبل توسط مزدوران حکومت بازداشت شده بود و بعد از تودیع وثیقه اقدام به خودکشی کرد، مادرش با خشم سخنرانی کرد و گفت:”چرا حرف نزنیم؟ باید فقط لال بمانی؟ تاکی؟ تاکی ساکت بمانیم؟ عمر من گذشته، حداقل به این جوانها رحم کنند. چرا ساکت بمانم؟. … فردا نوبت او، من، نوه من است. چرا ساکتید؟ چرا می ترسید؟”

جوانان محلات در تهران و شهرهای مختلف و نیز دانشجویان از دانشگاهها برای روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر فراخوان به اعتصابات و تجمعات اعتراضی سراسری داده اند. باید وسیعا به این فراخوانها پیوست. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ آذر ۱۴۰۱، ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

انقلاب زنانه: “قیز قلعه‌سی؛ قلعه دختر” رئیسی را به کام مرگ کشید! جشنِ بی پایان مردم ادامه دارد

روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از ۱۸ ساعت خبررسانی قطره چکانی، بالاخره خبر رسمی …