خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۱۰:نودمین روز انقلاب مردمی و فراخوانهای اعتراضی

۲۳ آذر: نودمین روز انقلاب مردمی و فراخوانهای اعتراضی  

امروز چهارشنبه ۲۳ آذر هفتمین روز اعدام جوان معترض محسن شکاری بود. علیرغم محدودیت نیروی های سرکوب و فضای امنیتی شدید به این مناسبت شماری از خویشاوندان ونزدیکان او در مزار محسن شکاری در بهشت زهرا در قطعه‌ی ۹۲ بهشت زهرا جمع شدند و شعار اعتراضی سر دادند. امشب نیز جوانان محله ستارخان که محسن شکاری در آنجا بازداشت شده بود، فراخوان به تجمع داده اند.

امروز همچنین در چهلمین روز قتل عرفان زمانی در سیاهکل  نیروهای سرکوب حکومت از وحشت تجمع مردم تمام مسیرهای منتهی به این شهر را مسدود کردند. مراسم های یاد بود به محلی برای تجدید عهد و اتحاد مردمی برای سرنگونی جمهوری اسلامی تبدیل شده است. برای فردا ساعت دو تا سه عصر ۲۵ آذر به مناسبت چهلمین روز قتل علیرضا کریمی در اعتراض به اعدامها و کشتار و سرکوب حکومت فراخوان عمومی به تجمع در آرامستان باغ رضوان داده شده است.

امروز جوانان معترض نیز  برای نشان دادن خشم و اعتراض خود در سادات شهررامسر یک بنر حکومتی را آتش زدند. در طرقبه و شاندیز به فرمانداری شهر کوکتل زدند و در فیروز آباد و یاسوج یک پایگاه بسیج را به آتش کشیدند.  

حکومت از وحشت اعتراضات و تجمعات دانشجویان و دانش آموزان و معلمان، به بهانه آلودگی هوا مدارس و دانشگاهها را در استانهای تهران، البرز، اصفهان و در شهرهای تبریز، قزوین و تاکستان و آبیک در این سه روز تعطیل اعلام کرده است.

گزارشات از حدود هفتصد کشته در طول ۹۰ روز انقلاب خبر میدهند.  در این مدت چند ده هزار نفر نیز دستگیر و زندانی شده اند. بساط بیدادگاه ههای حکومت بر پاست و برای شماری از بازداشت شدگان احکام محاربه و مواردی اعدام صادر شده است. بعلاوه اینکه شماری هم به احکام سنگین زندان محکوم شده اند. از جمله  رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم زندان برای ۴۰۰ معترض بازداشت‌ شده خبر داده است. بنا بر این خبر ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۵ تا ۱۰ سال، ۸۰ نفر به مجازات‌های حبس بین ۲ تا ۵ سال، ۱۶۰ نفر به مجازات‌های حبس تا ۲ سال و ۷۰ نفر به مجازات‌های جریمه نقدی محکوم شده اند. مردم نگران وضع بازداشت شدگان هستند و در این مدت خانواده های دستگیرشدگان چندین تجمع مقابل اوین و در شهرهایی چون آبدانان و مرند داشته اند. این تجمعات را باید سراسری کرد. با تمام قدرت باید برای آزادی بازداشت شدگان تلاش کرد.

اعدام محسن شکاری و بدنبال  آن مجید رضا رهنورد با موجی  از اعتراض روبرو شده است. یک فراخوان به اعتصاب و تظاهرات و راهپیمایی و اعتراضات سراسری برای روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر با ۳۳ امضا منتشر شده است. امضا کننده گان این فراخوان شامل دانشجویان و نهادهای دانشجویی از دانشگاههای مختلف در شهرهای تهران،‌اصفهان،‌ کرمان، سنندج، اهواز، فلاورجانُ، مهاباد، شهرکرد، شیرازُ، نجف آباد و دانش آموزان انقلابی تهران و  جمع ها و  نهادهایی از جوانان انقلابی در ژاوه رود، پیرانشهر،‌دزلی، زاهدانُ‌ و زنان مبارز و انقلابی کردستان هستند. این فراخوان رو به دانشجویان، جوانان، زنان، دانش‌آموزان، کارگران صنایع مادر، کادر درمان و کسبه است. در بخشی از این فراخوان چنین آمده است:”برای تداوم و پیشروی انقلاب جاری در ایران، لازم می‌دانیم بار دیگر سه روز ۲۸، ۲۹ و ۳۰ آذر (دوشنبه تا چهارشنبه) را به عنوان روزهای فراخوان سراسری اعلام کنیم.  صبح و ظهر اعتصاب سراسری در سطح شهرها به ویژه مراکز کسب و کار و مراکز صنعتی و … همچنین اجرای پرفورمنس اعتراضی، شعارنویسی و راهپیمایی اعتراضی در سطح دانشگاه‌ها و مدارس – و عصر و شب تجمعات اعتراضی و تظاهرات و راهپیمایی شهری برپا خواهیم کرد.

حزب کمونیست کارگری وسیعا از این فراخوان حمایت کرده و کارگرانُ‌، معلمان و همه بخش های مختلف جامعه را به پیوستن به این سه روز اعتراضی فرا میخواند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

تخریب شالیزارهای بهائیان در روستای احمدآباد مازندران توسط ماموران جمهوری اسلامی

بر پایه ویدیوهایی که جامعه جهانی بهائی در صفحه «ایکس» منتشر کرده، گروهی از ماموران …