حزب کمونیست کارگری: مراسم دنیا فرهادی در دانشگاه اهواز، تجمع سینماگران مقابل اوین

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۲۲

امروز ۲۷ آذر جمعی از دانشجویان دانشگاه چمران در اهواز مراسم یادبود دنیا فرهادی را که بدست مزدوران جمهوری اسلامی به قتل رسید، گرامی داشتند. مسئولین دانشگاه اجازه ادامه تجمع را نداده و جلوی مراسم را گرفته و دانشجویان را با تهدید متفرق کردند.  

امروز همچنین دانشجویان پزشکی دانشگاه شیراز در حمایت از محمد احمدوند دانشجوی بازداشتی این دانشگاه که حکم محاربه به او  داده شده و سایر بازداشت شدگان اعتراضات مردمی تجمع کردند.

از سوی دیگر ساعت ۱۰ صبح امروز گروهی از سینماگران و دوستان و همکاران ترانه علیدوستی از جمله رخشان بنی اعتماد،‌ پیمان معادی،‌ میترا حجار،‌ هنگامه قاضیانی،‌ غزل شاکری،‌ لیلی رشیدی به همراه حمید علیدوستی، پدراین بازیگر در اعتراض به دستگیری وی در مقابل زندان اوین جمع شدند. ترانه علیدوستی روز شنبه ۲۶ آذر به دلیل حمایت از اعتراضات مردمی دستگیر شده و به زندان اوین منتقل گردید. تجمعات حمایتی در مقابل زندان اوین و دیگر زندانها یک شکل مهم از اعتراض برای آزادی بازداشت شدگان انقلاب است.

 روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر روزهای اعتراضات سراسری علیه اعدام ها و برای آزادی بازداشت شدگان و در تداوم انقلاب اعلام شده است. باید وسیعا به این اعتراضات پیوست.  زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷آذر ۱۴۰۱، ۱۸دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

بلومبرگ: آژانس اتمی ارزیابی خود از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اعضا ارائه داد

وب سایت حکومتی انتخاب به نقل از شبکه خبری بلومبرگ به بخش‌هایی از گزارش سالانه …