خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۳۱: ۳ دی: انقلاب در صدمین روز

امروز در صدمین روز انقلاب و با فراخوانی از قبل اعلام شده برای اعتراضات سراسری مردم در شهرهای مختلفی همچون تهران، اصفهان، کرمانشاه، مشهد، بابل، سنندج، بندرعباس، کرج، اهواز به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در چندین محله تهران از جمله نارمک، ولیعصر، میدان آزادی، دربند، تهرانپارس، جنت آباد، هفت حوض و تئاتر شهر، شهریار جوانان دختر و پسر تظاهرات و راهپیمایی کردند و شعار دادند. نیروهای سرکوب در ایستگاه متروی تئاتر شهر به سوی مردم گاز اشک آور شلیک کردند. و نیز در شماری از محلات در تهران چون جنت آباد و جردن فریاد شعار های مرگ بر سپاهی، مگر بر دیکتاتور بر خیابان ها طنین انداخته بود. در تهرانپارس دانش آموزان مدرسه ای با شعار مرگ بر دیکتاتور به خیابان آمدند و تجمع کردند.  همچنین در یک دبیرستاان  دخترانه دانش آموزان در کرج صحن مدرسه حلقه زدند و سرود خواندند وشعارهای اعتراضی سر دادند.

در مشهد در محلاتی چون وکیل آباد، بلوار امام رضا، خیابان هنرستان، ما بین خیابان هفت تیر و هاشمیه و احمد آباد، در کرج در گلشهر و گوهردشت، و دراصفهان در چهارباغ بالا  تظاهرات و تجمع و شعار دادن علیه حکومت جنایتکار اسلامی جریان یافت.

در سنندج در خیابان نبوت مردم آتش روشن کرده و راهبندان کردند و شعار مرگ بر خامنه ای، مرگ بر دیکتاتور سر دادند و در اهواز در خیابان وهابی دختران و پسران به خیابان آمدند و شعارهای اعتراضی سر دادند.  

در این اعتراضات در جاهایی مردم با روشن کردن آتش راهبندان کرده و با بوق متوالی خودرو ها صدمین روز انقلاب را گرامی  داشتند و در جاهایی مسیر کوتاهی را راهپیمایی کرده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

در خیابان فاضلی در تهران جوانان به خودروی نیروی سرکوب حکومت کوکتل پرتاب کردند. در حمزه کلا در مازندران، و در کرمان  و شهر شوش نیز جوانان به پایگاه بسیج کوکتل زدند. در بندرعباس بنر خامنه ای و در مشکین شهر بنر قاسم سلیمانی را مردم به آتش کشیدند. .

در اعتراضات امروز مردم از جمله شعار میدادند: “زن، زندگی، آزادی”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “مرگ بر دیکتاتور”، ” هموطن داد بزن حقتو فریاد بزن”، “مرگ بر خامنه ای”، “حکومت کودک کش نمیخوایم، نمیخوایم”، ”  ننگ ما  ننگ ما رهبر الدنگ ما”.

از سوی دیگر خبرها از تعطیلی بازار در جوانرود و اعتصاب سیصد نفر از کارکنان شرکت مبین سازه کشتی‌سازی بندرعباس که مسئول ساخت سکوهای نفتی است، حکایت دارند.  همچنین امروز کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شهرهای کشور در شهرهای مشهد، دورود، الیگودرز، تاکستان،‌ یزد، هفتگل، ازنا، ایذه، خلخال، خرمدشت، رامهرمز، جغتای اعتصاب و تجمع داشتند. موضوع این اعتراضات وخیم تر شدن هر روزه وضع معیشتی است.

روز گذشته در چهلمین روز قتل سپهر اسماعیلی و در گرگان مراسم هفتم آیدا رستمی پزشکی که انقلابیون مجروح را درمان میکرد، با شرکت شمار بسیاری از مردم برگزار شد و شرکت کنندگان شعارهای ضد حکومتی علیه جنایتکاران حاکم سر میدادند. همچنین در اراک مردم مزار مهرشاد شهیدی جوانی که بدست جانیان اسلامی به قتل رسید را گلباران کردند. گفتنی است که  فردا چهارم دیماه به یاد کیان پیر فلک کودکی که بدست جانیان اسلامی به قتل رسید مراسمی در آرامستان روستای پرچستان گورویی ار توابع ایذه برگزار میشود و  برای شرکت در آن فراخوان داده شده است. فردا را به روز اعتراض  در همه جا علیه حکومت کودک کش جمهوری اسلامی تبدیل کنیم. جمهوری اسلامی باید از کنوانسیون دفاع از حقوق کودک اخراج گردد و  در سطح جهان بطور کامل منزوی و بایکوت شود.  

آخرین خبر مربوط به اعلام حمایت “کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو”  از فعالین “ندای زنان ایران” طی نامه ای در ۲۳ سپتامبر است که به تازگی منتشر شده است.  ندای زنان ایران در مورد علت تاخیر انتشار این نامه مینویسد:”به جهت مصادف بودن تاریخ ارسال این نامه با هفته اول کشته شدن مهسا امینی و شروع اعتراضات عمومی به این جنایت، ندای زنان ایران به جهت تمرکز در همراهی با اعتراضات و انتشار اخبار این جنایت، از نشر این نامه خودداری کرده بود ولی اکنون با ارسال پاسخ به این نامه از طرف حاکمیت، خود را ملزم به انتشار و اطلاع رسانی در باره این نامه میدانیم”. ندای زنان همچنین در پاسخ به گفته حکومت در رابطه با این نامه مینویسد:” در حالی که فعالین “ندای زنان ایران” خانمها : اکرم نصیریان، مریم محمدی و اسرین درکاله از تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ و بیش از چهار ماه است که به جرم دفاع از برابری و حقوق انسانی، مخالفت با حجاب اجباری، مخالفت با ازدواج کودکان، سوادآموزی به افراد جا مانده از تحصیل و …و برای جلوگیری از توقیف وثیقه و پیشگیری از فشار بر وثیقه گزاران، در زندان به سر می برند، حاکمیت ادعا دارد با اعمال رفعت ، این فعالین به ۲ سال و ۶ ماه زندان محکوم شده و  زندانی هستند.”.

فعالین ندای زنان ، تمامی بازداشت شدگان اخیر باید فورا و بدون قید  و شرط آزاد شوند.   زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ دی ۱۴۰۱، ۲۴ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

گزارش روزنامه حکومتی از وضعیت مردم سیل‌زده دشتیاری پس از سیل

روزنامه حکومتی اعتماد:روایت دردناک مردم سیل‌زده دشتیاری از شرایط پس از سیل؛ از تحمل یک …