خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۳۷: یادمان ها و اخبار اعتراضات دیگر مردمی

امروز ششم دیماه  در چهلمین روز قتل آیلار حقی در آرامگاه وادی رحمت تبریز مراسم گرامیداشت او با شرکت وسیع مردم برگزار شد. علیرغم حضور وسیع سرکوبگران منفور حکومت در اطراف آرامگاه جمعیت بسیاری از مردم حضور یافتند و علیه جمهوری جنایتکار اسلامی شعار دادند. مردم شعار میدادند: ” خامنه ای قاتله ولایتش باطله” ،”مرگ بر دیکتاتور”، و ” ما همه با هم هستیم بجنگ تا بجنگیم”. آیلار حقی، دختر جوان اهل ملکان، دانشجوی پزشکی و ساکن تبریز در ۲۵ آبان با شلیک گلوله های سرکوبگران حکومت به قتل رسید. گزارشات  حاکی از بازداشت حداقل ۱۰ نفر در مراسم یادمان آیلار حقی است و گویا پدر و مادر آیلار نیز جزو بازداشت شدگان هستند. در این روز همچنین چهلمین روز قتل سید کمال پور، ازاد حسین پور و محمد احمدی گاگش در شهر مهاباد بود. مردم بسیاری به این مناسبت گرد آمدند و با شعارهای “مرگ بر دیکتاتور”، ” کُرد، بلوچ، آذری  آزادی و برابری”، ” این همە سال جنایت مرگ بر این ولایت”  خشم و نفرت خود از حکومت ابراز کردند و اتحاد و همبستگی سراسری مردم علیه حکومت را فریاد زدند.  

امروز همچنین جمعی از اهالی نقده با تجمع مقابل دادگستری این شهر در اعتراض به  کلاهبرداری بهرام پور رئیس شورای اسلامی شهر و بالا کشیدن پولهایشان توسط وی به بهانه دادن سود ماهانه ، مقابل دادگستری این شهرستان تجمع کردند و خواستار دستگیری بهرام پور و بازگرداندن پولهایشان شدند. اخبار دیگری از دزدی های بهرام پور با همدستی مقامات قضایی و امنیتی از طریق ایجاد شرکتهای جعلی و کلاهبرداری  از دهها شهروند در نقده منتشر شده است. حرکت اعتراضی دیگر در این روزدر فسا و پرتاب کوکتل به ستاد امر به معروف این شهرستان در استان فارس توسط جوانان بود.

آخرین خبر در مورد بازداشت شدگان کارگران معترض ارکان ثالثی در سوم دی ماه است. بنا بر خبرهای منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، ۱۰ نفر از این کارگران که در تجمع روز سوم دی شرکت کرده بودند، از روز شنبه با گرفتن گیت پاس هایشان توسط حراست، از ورود به محل کار  منع شده اند. صمصامی سرپرست حراست فیزیکی پالایشگاه سوم، بازگشت به کار این همکاران را منوط به ارائه تعهد با ثبت رسمی در دفتر ثبت اسناد کرده است. همچنین تعداد دیگری از کارگران ارکان ثالث در پالایشگاههای مختلف که در شبکه های اجتماعی از فراخوان اعتصاب حمایت کرده بودند با گزارش اعضای انجمن صنفی پالایشگاهها که عملا به بازوی سرکوب و جاسوسی حکومت تبدیل شده اند، توسط حراست احضار و ضمن بازجویی تهدید به اخراج از کار شدند.  در این رابطه شورای سازماندهی بر اعتصابات اخطاری و اتحاد و همبستگی تاکید کرده و خطاب به کارگران در نفت مینویسد:”نباید اجازه دهیم که سرکوب و دستگیری باعث عقب نشستن ما کارگران از خواستهای برحق خود و یکه تازی حراست و سرکوبگران شود.  با اعتصاب اخطاری، با ایجاد صندوق همیاری و کمک به همکارانی که کار و معیشتشان در خطر قرار میگیرد و با بیانیه های محکم خود و تاکید بر ادامه اعتراضات تا جمع کردن بساط پیمانکاران چپاولگر و پایان دادن به فضای پادگانی حاکم در مراکز نفتی باید با این تعرضات مقابله کنیم.  دوستان و همکاران ارکان ثالث در پارس جنوبی، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی کنار شما و صدای شماست. زنده باد اتحاد و همبستگی کارگران”. حزب کمونیست کارگری ایران دستگیری و اخراج و  تهدیدات امنیتی کارگران معترض در پارس جنوب را شدیدا محکوم کرده و بر بازگشت فوری آنها به کار تاکید میکند.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ دی ۱۴۰۱، ۲۷ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

دو روز مهم اعتراضی برای معلمان در سراسر کشور

فراخوانهای بسیاری به مناسبت اول مه روز جهانی کارگر داده شده است. در کنار فراخوان …