خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۵۹، واکنش های اعتراضی به اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی و اخبار دیگر

همانطور که قبلا گزارش کرده ایم صبح امروز ۱۷ دی، حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی دو تن دیگر از جوانان معترض بنام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را به جرم اعتراض و با پرونده سازی واهی اعدام کرد. این خبر برخشم و نفرت جامعه بیشتر دامن زده است. طبق خبرها حکومت در هراس از برپا شدن اعتراضات گسترده مردمی نیروهای سرکوب خود را در اطراف منزل محمد مهدی کرمی مستقر کرده است. همچنین در برابر مقاومت مردم در محل چند نفر را دستگیر و به محل نامعلومی انتقال داده است. گفته می‌شود مزدوران حکومتی همچنین اقدام به تهدید اصناف محل و تعطیلی مغازه‌های آنها کرده‌اند. امروز  خانواده و عده‌ای از دوستان  محمد مهدی کرمی در اعتراض به این جنایت مزار او را گلباران کردند. اعدام این دو جوان معترض در سطح جهان نیز بازتاب وسیعی داشته است. از جمله اتحادیه اروپا اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را نشانه دیگری از سرکوب خشونت ‌آمیز اعتراضات در ایران دانست و بر لغو بدون تاخیر احکام صادر شده اعدام برای معترضان تاکید کرد. وزیر امور خارجه هلند نیزاعلام کرد که  با احضار سفیر رژيم ایران، نگرانی‌های جدی کشورش را به اطلاع وی خواهد رساند و تمام اعضای اتحادیه اروپا می‌خواهند اقدام مشابهی انجام دهند. همچنین کیت ولاهان، وکیل دادگستری و عضو مجلس نمایندگان استرالیا قتل دو جوان معترض محمد مهدی کرمی و محمد حسینی را یک اقدام تروریستی علیه مردم ایران خواند و بر تحریم سپاه تاکید کرد. دریا صفایی نماینده پارلمان بلژیک نیز در  واکنش به این جنایت جمهوری اسلامی تاکید کرد و گفت:”این زمانی است که جهان باید اقدامات سختگیرانه‌تری در برابر جنایات آنها انجام دهد.جهان باید جمهوری اسلامی ایران را شدیدتر مجازات و منزوی کند. مسئولیت جهان غرب بزرگ است. آنها باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. نشستن بر سر میز مذاکره و دست دادن با دست‌های آغشته به خون همیشه به عنوان یک ننگ تاریخی در یادها خواهد ماند. “. همینطور کمیساریای عالی حقوق‌بشر محاکمه معترضین در ایران مبتنی براعترافات اجباری و به رغم محکومیت های بین المللی را شوک آور خواند. و نادیا اشتامر، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی محمد حسینی نیز از تلاش خود برای اجماع همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌‌های تروریستی سخن گفت.  این ابراز نگرانی ها و احضار سفرا بدرجه ای  مثبت هستند. اما کافی نیست.

حزب کمونیست کارگری بر بایکوت همه جانبه جهانی جمهوری اسلامی، بستن سفارتخانه های آن در تمام کشور ها و اخراج این حکومت جنایتکار و آدمکش از تمام مراجع و نهادهای سیاسی و دیپلماتیک و هنری و ورزشی در سطح جهان تاکید دارد. سران این حکومت باید در دادگاههای بین المللی به محاکمه کشیده شوند.

از سوی دیگر در ادامه همبستگی ها با انقلاب ایران امروز هفدهم دیماه جمعی از بازیگران شناخته شده هالیوود از جمله برایان کرانستون، کیت بلانشت، جیسون موموآ و جرنی اسمالت با انتشار ویدیویی مشترک علاوه بر اعلام حمایت خود از مردم ایران خواستار توقف اعدام معترضان توسط حکومت شدند.

اعتراضات و شعاردهی شبانه امشب نیز در محلاتی از تهران از جمله در دار آباد  و شهرهای دیگر جریان دارد. مردم شعا رمیدهند:” مرگ بر جمهوری اعدامی”، مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر حکومت بچه کش”.

خبر مهم دیگر مراسم یادمان و خاکسپاری مجتبی قناعتی خلاری در آرامستان دارالرحمه در شیراز با حضور وسیع مردم معترض برگزار شد. مجتبی قناعتی در نهم دی‌ماه توسط جانیان اسلامی بازداشت شد و  در چهاردهم دی‌ماه پیکر وی رها شده در خارج از شهر پیدا شد. مردم با اعتراضات سراسری خود و ادامه انقلاب برای به زیر کشیدن حکومت کثیف و جنایتکار جمهوری اسلامی پاسخ جنایات حکومت را میدهند. مردم در تدارک اعتراضی سراسری و گسترده برای فردا ۱۸ دیماه هستند. در قم مردم خشمگین با اعلام اینکه امروز  دو نفر از ما را کشتند بر اعتراض برای سه روز هجدهم، نوزدهم و بیستم فراخوان داده اند. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ دی ۱۴۰۱، ۷ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

روایت ایلنا از اخراج١٠٠ کارگر پالایشگاه پارس جنوبی

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر گفت: چند روز پیش …