خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۶۹،یانیه شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در مورد حضور نیروهای سرکوب در مدارس

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه ای به تاریخ ۲۵ دی به حضور لباس شخصی ها و نیروهای نظامی در مدارس اعتراض کرده و خواهان خروج این نیروها از مدارس و غیر ایدئولوژیک بودن آموزش و پرورش تاکید کرده و خواستار بازگشت به تحصیل دانش آموزان اخراجی شد. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است: “ورود غیرقانونی نظامیان به مدارس و دانشگاه‌ها به رغم مخالفت و مقاومت برخی مدیران متعهد و مسئول با همراهی مسئولان نالایق بعضی مدارس، دانش‌آموزان (کودکان) را درگیر خشونت، اهانت، بازداشت و اخراج کرده. این در حالی است که علاوه بر قوانین داخلی، کشور ما، عضو کنوانسیون جهانی حقوق کودک و حقوق بشر است، به این معنا که نهادهای امنیتی و انتظامی و قضایی که قانونا متعهد به رعایت اصول این کنوانسیون‌ها هستند اجازه‌ی ورود به اماکن آموزشی را ندارند.

زیرپا گذاشتن ابتدایی‌ترین حقوق دانش‌آموزان، با انفعال کامل وزارت‌خانه و با تایید ضمنی وزیر بی‌کفایت آموزش و پرورش همراه شد، تا جایی‌که این همکاری‌ها، برخی مدارس کشور را به پایگاهی برای نیروهای انتظامی و امنیتی تبدیل کرد، متاسفانه موضوع به این‌جا ختم نشد، ورود این نیروها منجر به معرفی برخی دانش آموزان به این نهادها، و اخراج برخی از فرزندان ایران زمین گردید. در همین شرایط، حضور مداوم لباس شخصی‌ها، از نهادهای مختلف و به ظاهر فرهنگی در مدارس به عنوان مبلغ به قصد توجیه اقدامات حکومتی برای دانش‌آموزان با واکنش منفی آنان مواجه شد، به شکلی که توجیه‌گران خشونت و ارعاب، موفقیتی در تحمیق نوجوانان به تنگ آمده از تنگ‌نظری ذهن‌های منجمد برخی قدرت‌طلبان، به دست نیاوردند و اتفاقاً شکاف ذهنیِ دانش‌آموز عصر دیجیتال، با ذهنیت متصلب عصر حجری ناقضان آزادی، بیشتر شد.

شورای هماهنگیِ تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به عنوان یک نهاد صنفی معلمی که در ارتباط مداوم با گروه‌های مختلف دانش‌آموزی قرار داشته و بیش از هر نهاد دیگری با ذهن و زبان آن‌ها آشنایی دارد؛ اعلام می‌دارد که نظام آموزشی ایدئولوژی‌زده و سیستم اداره پادگانی مدارس به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای آنان نیست. ورود و حضور نیروهای امنیتی و نظامی به مدارس تحت هر عنوان اقدامی غیرقانونی است و تجاوز به حریم مراکز آموزشی محسوب می‌شود. این موضوع با آزار و آسیب جسمی و روحی و روانی دانش‌آموزان همراه است و  تحت هر شرایطی محکوم است و باید متوقف شود.
گزارش‌های همکاران ما از برخی استان‌ها، حاکی از برخوردهای غیر قانونیِ  بعضی مسئولان نالایق مدارس و مناطق با دانش‌آموزانی است که حضوری ولو محدود در اعتراضات اخیر داشته‌اند. از جمله‌ی این‌اقدامات، اخراج دانش‌آموزان از مدرسه، برخلاف همه آیین‌نامه‌های موجود در آموزش و پرورش است، ارعاب و تهدید خانواده دانش‌آموزان برای جلوگیری از رسانه‌ای نمودن این برخوردهای غیرقانونی، نیز شکل دیگری از این رفتار‌های غیر منطقی است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، خواهان بازگشت هرچه سریع‌تر این گروه از دانش‌آموزان به محیط‌های آموزشی و جبران خسارت‌های مادی و معنوی وارد شده به آنان است و البته رسیدگی به تخلفات مدیران و مسئولانی که برخلاف قوانین موجود، اقدام به اخراج دانش‌آموزان نموده‌اند، این شورا مصرانه خواهان پایان دادن به حضور و ورود نیروهای انتظامی، امنیتی و لباس شخصی به محیط‌های آموزشی، تحت هر عنوان بوده و هست”.

حزب کمونیست کارگری همصدا با شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ورود و حضور نیروهای سرکوب به مدارس و امنیتی کردن محیط های آموزشی را شدیدا محکوم کرده و حمله به مدارس و شلیک به دانش آموزان و دستگیری آنها را از مصادیق بارز جنایات علیه بشریت میداند.  حزب بر آزادی فوری دانش آموزان زندانی و معلمان در بند و بازگشت به مدرسه همه دانش آموزانی که اخراج و یا دستگیر شده اند تاکید دارد. عضویت جمهوری اسلامی با چنین پرونده ای از جنایت در قبال کودکان در کنوانسیون حقوق کودک لکه ننگی برای همه کشورهاست و باید این حکومت کودک کش فورا از این کنوانسیون اخراج شود. جمهوری اسلامی باید در سطح جهان بایکوت شود.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …