خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۷۹، اعتصاب کارگران پایانه نفتی قشم ، یادمان شادمان احمدی و اخباری دیگر

در کنار اعتراضات مردمی اعتراضات در مراکز کارگری بویژه در مراکز مختلف نفت ادامه دارد . بدنبال تجمع سراسری کارگران رسمی نفت و  برگزاری این تجمعات در بیش از ده شهر در روز گذشته، امروز  پنجشنبه ۲۹ دیماه این کارگران در پایانه نفتی قشم نیز تجمع کردند. اجرای کامل ماده ده و پرداخت پی بک دهساله آن، لغو مالیاتهای سنگین بر حقوقها، بهبود وضع درمان و بهداشت در نفت و بالا بردن استاندارد آن،  پرداخت بی کم و کاست پاداش پایان بازنشستگی همچون گذشته در وزارت نفت،  رسیدگی لازم به وضع بازنشستگان صنعت نفت و بهبود زندگی آنها، رسیدگی به وضعیت نابسامان و نگران کننده صندوق بازنشستگی نفت و اصلاح اساسنامه آن از جمله مطالبات اعلام شده این کارگران است.

اعتراضات در نفت گسترده است و اعتراضات پی در پی کارگران رسمی نفت مستقیم بر فضای کل مراکز نفت و پتروشیمی تاثیر میگذارد و یک بستر مهم برای سازماندهی اعتراضات سراسری در نفت است.

– امروز در چهلمین روز قتل شادمان احمدی مراسمی با حضور بسیار مردم در دهگلان بر پا شد. مردم در این مراسم شعار میدادند: “مرگ بر جاش (مزدور)”، “مرگ بر سپاهی”، و “مرگ بر خامنه‌ای”. مراسم های یادمان به محلی برای اتحاد و فریاد اعتراض مردم علیه حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی و سرنگونی تبدیل شده است.

– بحران سوخت و قطعی گاز ادامه دارد و صف های طولانی مقابل جایگاههای سوخت رسانی شکل گرفته  و  این وضعیت نابسامان باعث بر پا شدن موجی از اعتراض در میان مردم شده است. در کنار بحران سوخت استفاده از مازوت و استشمام هوای مسموم موضوع اعتراض دیگر مردم است. خبرهای امروز از آلودگی هوا در اصفهان در ثر مازوت سوزی گزارش میدهد.

– فردا روز  تجمع مردم در زاهدان مثل جمعه های دیگر است.  در هراس از برگزاری یک تجمع بزرگ مردمی دیگر علیه حکومت اسلامی، رژيم اسلامی نیروی سرکوب بسیاری به این منطقه گسیل کرده و شهر را در محاصره خود در آورده است.

– شب گذشته نیز همچون شبهای دیگر در محلات مختلف تهران ازجمله اکباتان،  تهرانسر و همچنین در شهرهای دیگر شعاردهی علیه جمهوری اسلامی جریان یافت.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …