خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۹۷،تظاهرات گسترده مردم خشمگین در زاهدان و مراسم یادمان در ایذه

امروز هفتم بهمن ماه همچون جمعه های گذشته و در ادامه انقلاب جمعیت کثیری از مردم زاهدان علیرغم حضور گسترده نیروهای سرکوب حکومت و سرمای شدید و بارش برف به خیابان آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در این روز سرکوبگران جمهوری اسلامی به صف مردم یورش بردند و مردم با آنها درگیر شده و به تظاهراتشان ادامه دادند. مردم با خشم شعار میدادند: “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر بسیجی” ، “مرگ بر سپاهی”، ” نه سلطنت نه رهبری دموکراسی برابری”، “این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت”، ” خامنه‌ای حیا کن، مملکت رو رها کن”، “سفره ما خالیه – خامنه ای جانیه”، “زاهدان کردستان – چشم وچراغ ایران”. در این تظاهرات مردم همچنین بنر بزرگی با شعار ” نه سلطنت نه رهبری، دموکراسی برابری” در جلوی صف تظاهراتشان بدست داشتند. خبرها از دستگیری شماری از مردم گزارش میدهند.

مردم در شهرهای دیگر همواره در اعتراضاتشان با شعارهایی چون “زاهدان، کردستان، چشم و چراغ ایران” صف متحد انقلاب را به نمایش گذاشته اند. این همبستگی ها باید گسترده شود و در برابر سرکوبگری های حکومت باید از مبارزات جانانه مردم زاهدان حمایت و پشتیبانی کرد .  

امروز همچنین در ایذه مراسم یادمان چهلمین روز جان باختن حسین سعیدی در روستای سه راه سعیدی شهرستان ایذه بود. حسین سعیدی از جانباختگان یورش جنایتکارانه پاسداران تروریست به روستای پرسوراخ ایذه است که توسط این مزدوران به قتل رسید و پیکر وی توسط نهادهای امنیتی حکومت اسلامی به گروگان گرفته شده و خانواده وی تحت فشارهای سنگین قرار دارند. این مراسم در حالی برگزار شد که پیکر او هنوز به خانواده وی تحویل داده نشده است. مردم شعار میدادند: “از زاهدان تا ایذه خون از وطن می‌ریزه”، و ” مرگ بر خامنه‌ای”.  

مراسم گرامیداشت جانباختگان خیزش مردمی محل تظاهرات و گسترده تر مردم علیه جنایات حکومت و نشان دادن عزم مردم برای سرنگونی است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ بهمن ۱۴۰۱، ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل خواهان شفاف‌سازی درباره گورهای گروهی در غزه شد

شورای امنیت سازمان ملل خواستار دسترسی نامحدود بازرسان برای انجام تحقیقات پیرامون گورهای جمعی کشف …