تجمع خانوده های محکومان به اعدام، اعتصاب کارگران مس فلز رنگین، اعتراضات شبانه مردمی و اخباری دیگر

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۱

امروز چهارشنبه دوازده بهمن بار دیگر خانواده های محکومان به اعدام با شعار “اعدام نکنید” و با خواست لغو احکام اعدام عزیزان خود و توقف اعدامها باردیگر مقابل ساختمان قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی تجمع کردند.

اعدام ابزار سرکوب حکومت علیه مردم است و این تجمعات گوشه ای از جنبش علیه اعدام در ایران را بازتاب میدهد. از تجمعات خانواده های محکومان به اعدام باید وسیعا حمایت کرد. اعدام این قتل سازمان یافته حکومتی باید متوقف و ممنوع شود.

امشب نیز مثل شبهای دیگر در محلاتی از تهران  همچون اکباتان، دربند، بلوار فردوسی و شهرهای دیگر همچون آبدانان، فولاد شهر، هشتگرد، خرم آباد و اصفهان مردم به شیوه هایی نظیر آتش روشن کردن در کف خیابان و فریاد شعارها از پشت بامها اعتراض کردند و فریاد سرنگونی سر دادند. در آبدانان جمعی از جوانان با روشن کردن آتش خیابان را بستند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در اصفهان گروهی از مردم به خیابان آمدند و با تجمع و راهپیمایی شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در خیابان بهارستان این شهر جوانان همچنین با آتش زدن بنرهای تبلیغاتی و پرچم های حکومتی به مناسبت “دهه فجر” خشم و نفرت خود را اعلام داشتند. در جوانرود روز گذشته دانش آموزان یک مدرسه به خیابان آمدند و شعار دادند: “از زاهدان تا ایذه، خون از وطن می‌ریزه”، “مرگ بر خامنه‌ای”، “لعنت بر خمینی”. همچنین در شب گذشته در گرمدره کرج، جوانرود و دربند و  امانیه و محلات دیگری از تهران و دیگر شهرها شعاردهی های اعتراضی شبانه جریان یافت.

شکل دیگر از اعتراض مردم شعار نویسی علیه حکومت است و دیوارهای شهرها رنگ انقلاب زن، زندگی، آزادی را بخود گرفته است.

در این روز همچنین کارگران کارخانه مس فلز رنگین در شهر بابک استان کرمان در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایای دریافتی خود و عدم پاسخگویی به خواستهایشان دست از کار کشیده و تجمع کردند. این کارگران شب گذشته در تحصن و اعتراض بودند.  این کارگران دو هفته است که در اعتراض بسر میبرند.

انقلاب ایران انعکاس بسیار جهانی دارد. از جمله در راهپیمایی وسیع صدها هزارنفره  کارگران اعتصابی در فرانسه در اعتراض به لایحه افزایش سن بازنشستگی که دولت مکرون میخواهد تصویب کند، پلاکارد “ژن_ژیان_آزادی” بطور برجسته ای به چشم میخورد. اشاره کنیم که فرانسه بار دیگر شاهد اعتراضات وسیع علیه دولت مکرون است و شماری از اتحادیه های بزرگ کارگری فرانسه از جمله اتحادیه حمل و نقل عمومی و مدرسین دانشگاه و مدارس و کارمندان دولتی دست به اعتصاب گسترده و تجمع و راهپیمایی زده اند. یک شعار جالب مردم فرانسه عبارت بود از:”آری به بازنشستگی همراه با سلامتی، نه به مردن در حین کار”.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱ فوریه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …