آزادی شماری از زندانیان و جشن پیروزی زندانیان در زندان، محاکمه زندانیان در ارومیه- زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۵

جمهوری اسلامی زیر فشار انقلاب تحت عنوان “عفو” ناگزیر به آزادی شماری از دستگیرشدگان اخیر و زندانیان سیاسی شده است. یکی از این آزاد شدگان حمیده زارعی (شیمین) است که  امروز نوزدهم بهمن  از زندان کچویی فردیس کرج آزاد شد. بنا بر خبرها دو روز قبل از او خواسته شده بود که درخواست عفو کند ولی او حاضر به امضا نشده بود.  حمیده زارعی از بازداشت شدگان در مراسم چهلم حدیث نجفی بود که به اتهام تبانی علیه جمهوری اسلامی محاکمه شده بود

امروز همچنین  پدر آرمیتا عباسی از آزادی دخترش از زندان کجویی کرج خبر داد و نوشت: “بالاخره آرمیتای من آزاد شد. از صمیم قلب آرزو می‌کنم این خوشحالی نصیب همه خانواده‌هایی بشه که عزیزانشون در بند هستند”. آرمیتا عباسی دختر جوان ۲۱ ساله در اعتراضات مردمی دستگیر شده و به “سردستگی اغتشاشات” متهم شده بود. او یک هفته پس از دستگیری به خاطر شکنجه و تجاوز جنسی توسط نیروهای جمهوری اسلامی به بیمارستان امام علی کرج منتقل گردید و با مراجعه والدینش به بیمارستانُ معلوم شد که خیلی زود از سوی نیروهای امنیتی به زندان انتقال یافته است.  از بند زنان زندان مرکزی کرمان نیز پوران ناظمی با وثیقه صد میلیون تومانی و خواهر وی  پروانه ناظمی با قید کفالت آزاد شدند. نیروهای امنیتی روز چهارشنبه ١٢ بهمن، پوران ناظمی و خواهرش پروانه ناظمی را در بیمارستان مهرگان پس از دیدار با پدر بیمارشان و بدون ارائه حکم دادگاه، بازداشت کرده بودند. همچنین بنا بر خبرها در این روز رقیه (مهوین) بیگدلی از فعالین اجتماعی و زندانیان سیاسی سابق طی تماسی به دادگاه مراجعه کرده و حکم آزادی حضوراً به وی ابلاغ شده است. او روز ۸ آذرماه به قید ضمانت موقتاً از زندان قرچک آزاد شده بود.

روز گذشته عسل محمدی، هستی امیری و فرنگیس مظلوم مادر زندانی سیاسی سهیل عربی نیز از زندان آزاد شدند  و با آزادی آنها زندانیان سیاسی سرود خواندند و  پیروزی خود را جشن گرفتند و شعار”زندانی سیاسی آزاد باید گردد” سر دادند. بعد هم پخش فایل صوتی آن توسط  غزل عبداللهی، دختر عالیه مطلب‌زاده، زندانی سیاسی در مدیای اجتماعی به جشن موفقیت همه مردم تبدیل شد.  امیر چمنی فعال کارگری و نسیم سلطان بیگی خبرنگار و فعال دانشجویی و هستی امیری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق دانشگاه علامه و عضو انجمن آزاد اندیش دانشگاه سه نفر دیگر از بازداشت شدگان اخیر هستند که روز گذشته آزاد شدند. امیر چمنی روز ۱۵ آبان دستگیر شد و جهت اجرای حکم ۷ ماه و ۲۵ روز حبس خود به زندان تبریز منتقل شده بود.  نسیم سلطان بیگی در ۲۱ دی در فرودگاه بازداشت شده و  بعد از ۲۷ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد شد. هستی امیری در تاریخ ۹ مرداد برای اجرای حکم یک سال زندان در منزل خود بازداشت شده بود. هستی امیری در تاریخ ۹ مرداد برای اجرای حکم یک سال زندان در منزل خود بازداشت شده بود. در این روز همچنین با آزادی اشراق نجف‌آبادی، حسام موسوی و امیر ارسلان مهدوی، همه ورزشکاران شیرازی که در یک اعتراف تلویزیونی اجباری متهم به “بمب‌گذاری ناموفق در شیراز” شده‌ بودند، آزاد شدند. دنا شیبانی و محمد خیوه هم پیشتر با وثیقه آزاد شده بودند و بنا بر خبر ها پرونده این ورزشکاران مختومه اعلام شده است.  

نرگس ظریفیان از فعالین مخالف “حجاب اجباری” نیز دوشنبه ۱۷ بهمن با اتمام  حکم یک سال زنان از اوین آزاد شد.در این روز همچنین  بیتا حقانی نسیمی دختر جوان ۲۲ ساله اهل ساری، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر از زندان قائم شهر آزاد شد. او در ۲۶ مهر دستگیر و توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری از بابت اتهام “افساد فی الارض” تبرئه و به ١٨سال حبس تعزیرى، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و “ضبط وسایل ارتکاب جرم” به نفع دولت محکوم شده بود.  آزادی تمامی این عزیزان را به آنها، به خانواده هایشان و به همگان شادباش میگوییم.

جمهوری اسلامی در جریان انقلاب زن، زندگی، آزادی دهها هزار نفر را دستگیر کرده و در زندانها زیر آزار و شکنجه و تجاوز قرار داده و حتی شماری را به اعتراف اجباری به جرائمی که مرتکب نشده اند مجبور کرده است. شماری از آزاد شدگان به جرمهایی متهم شدند که در قوانین حکومت احکام آنها اعدام است. امروز زیر فشار جامعه تحت عنوان “عفو” ناگزیر شده است که شماری را آزاد کند و این یک عقب نشینی آشکار در برابر اعتراضات مردمی در ایران و در سطح جهان به دستگیریها و زندان و اعدام است.

بنا به یک گزارش دیگر دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان در پرونده جوانان محلات ارومیه روز دوازدهم بهمن برگزار شد.  در این جلسه که گفته می‌شود ۵ دقیقه طول کشیده، اتهام افراد “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق آموزش کوکتل مولوتف و تبلیغ علیه نظام”ذکر شده که می‌تواند ۲ تا ۵ سال محکومیت برای متهمان در پی داشته باشد. اسامی متهمان این پرونده به این قرار است:

سمانه فتحیِ، مبین صفری، گلسا بشیری‌راد، مهرداد شجاعی، محمدرضا سیف‌الله‌زاده،  رضا مرادی،  هادی حسنلو،  محمد عشقی، علی ابراهیمی، سالار نجف‌زاده،  امیرحسین علی‌نژاد، امیررضا نعمتی،  حسین عاشوری،  محمد عشقی،  امیرمحمد حسینی،  علی تابع،  لیلا علویه.

با ادامه اعتراضات و مبارزات و فشار اجتماعی میتوان همه زندانیان را آزاد کرد، اعدام ها را متوقف نمود و بساط جهنمی جمهوری اسلامی را جارو کرد. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸ فوریه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …