خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۸، آزادی شمار دیگری از زندانیان، جان باختن مریم آروین،‌ و شعاردهی های شبانه

درادامه آزادی زندانیان از زندانهای حکومت، امشب ۱۹ بهمن نیز شماری از زندانیان سیاسی به اسامی عالیه مطلب زاده، شهره حسینی، فریبا اسدی، زهرا صفایی، گلاره عباسی ، پرستو معینی و صبا کرد افشاری از زندان اوین آزاد شدند. صبا کردافشاری فعال حقوق زنان و مخالف حجاب اجباری  پس از تحمل حدود ۴۵ ماه و فریبا اسدی پس از تحمل حدود ۱۵ ماه حبس، از زندان آزاد شده اند.

علاوه بر اسامی اعلام شده در گزارش قبلی امروز همچنین نیلوفر شاکری پس از ۴ ماه حبس از زندان کچویی کرج آزاد شد و نگین باقری روزنامه نگار با قرار وثیقه آزاد گردید.  روز گذشته شقایق علیزاده دانشجوی دانشگاه هنر تبریز که در تاریخ ۱۵ دی بازداشت شده بود، آزاد گردید.

یک خبر تکان دهنده امروز جانباختن مریم آروین وکیل دادگستری در شهر سیرجان است.  شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان خبر بازداشت او را در  ۱۵ ‌ آذر منتشر کرد. مریم آروین هنگام دفاع از موکلانش که از معترضان بازداشتی کرمان بودند، در دادگاه سیرجان بازداشت شد.  بنا برخبرها سرکوبگران حکومت هنگام بازداشت او را با مقنعه‌اش مسافتی بر روی زمین کشاندند و همانجا طیبه نظری مادر وی را نیز که قصد داشت از ضرب و شتم دخترش جلوگیری کند، دستگیر نمودند. مریم آروین حدود دو ماه پیش با قبول قرار کفالت از زندان آزاد شده بود و حالا در کمتر از دو ماه به دلیل شکنجه ها و صدمات زندان جان خود را از دست داده است. این جنایت موجی از خشم را در میان مردم و دوستدارانش دامن زده است. به خانواده مریم آروین تسلیت میگوییم.

طی ماه‌های گذشته شماری از دستگیر شدگان پس از آزادی موقت از زندان‌های جمهوری اسلامی، بطور مشکوکی جان باخته‌اند و علت مرگ آنان “خودکشی” اعلام شده است. این موضوع به یک کارزار اعتراضی مهم در جامعه تبدیل شده است.

امشب نیز مثل شبهای دیگر در محلاتی از تهران از جمله در امیرآباد و جنت آباد جنوبی  و شهرهای دیگر همچون شهرک بهاران سنندج شعاردهی شبانه جریان داشت. مردم شعار میدادند:”مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه‌ای جلاد”، “مرگ بر اصل ولایت فقیه”، “مرگ بر جنایتکار”، “وکالت ولایت دو روی یک جنایت”، “مرگ بر خامنه ای جلاد”، “مرگ بر جمهوری اعدامی “، “مرگ بر اصل ولایت فقیه”

 – امروز همچنین خانواده‌های دانش آموزان در مقابل استانداری قم در اعتراض به مسمومیت‌های زنجیره‌ای و مشکوک دانش آموزان در شهر قم تجمع کردند  در مقابل شانه خالی کردن فرماندار از پاسخ، خانواده ها صدای اعتراضشان بلند شد.  

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۸ فوریه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

زهرا شفیعی، کارگردان، در پی ضربات ماموران به سرش دچار سکته مغزی شد

سعید دهقان، وکیل حقوق بشری، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه (۱۰ ماه مه) از ابتلای …