خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۹: آزادی شمار دیگری از زندانیان

آزادی شمار دیگری از زندانیان.شعاردهی در مقابل اوین: حکومت ستمگر نابود باید گردد

بنا بر خبرها امروز بیستم بهمن ماه لیلی پوربابا از زندان تبریز، متین سلیمانی از زندان اصفهان و رضا رمضان زاده زندانی سیاسی سابق که ۱۱ آبان دستگیر شده بود آزاد شدند. همچنین شامگاه روز گذشته ۱۹ بهمن شمار دیگری از زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان انقلاب از جمله  محمد حبیبی معلم اخرجی و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران و سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، رها عسکرزاده فعال عکاس و خبرنگار، کامیار فکور فعال محیط زیست و خبرنگار و توحید امینی از زندان اوین آزاد شدند.  محمد حبیبی در دهم اردیبهشت یک روز پیش از تجمع سراسری معلمان ایران، (روز جهانی کارگر) همراه با سه معلم دیگر جعفر ابراهیمی، رسول بداقی و علی‌اکبر باغانی – چهار تن از فعالان صنفی معلمان را بازداشت شده بود. همچنین  از زندان قرچک ورامین ملیکا آقازاده از  بازداشت شدگان خیزش سراسری و  مهسا فرهادی ۲۱ ساله در نوزدهم بهمن  آزاد شدند. محبوبه موسوی نیز روز گذشته  با پرداخت وثیقه ای معادل یک و نیم میلیارد تومان از زندان آزاد شد. او دختر جوان ۲۶ ساله ای است که در ٢٠ آذر  در منطقه کیانپارس اهواز بعد از شلیک اسلحه ساچمه‌ای و پینت بال زخمی شد و همراه با ضرب و شتم دستگیر شده بود. پست محبوبه موسوی بعد از آزادی در اینستاگرامش نشان از فضای جامعه و موقعیت انقلاب زن، زندگی، آزادی دارد. او مینویسد: “سلااااام به همگی من برگشتم بعد یه مدت طولانی. خیلی دوووستتون دارم. ممنون از تک تک کسایی که حمایتم کردن و در نبودم صدای من بودن. خیلی خوشحالم که دارمتون. شما تنها ثروت من هستید. چندتا مشت لگد باعث نشده یادم بره کی بودم، چی بودم و هدفم چی بوده. هیچ چیز یادم نرفته. عقب گرد نداشتم بلکه خشمم بیشتر شده و حالا دلیلی به دلایلم اضافه شده..”. آرمیتا عباسی نیز پس از آزادی  با انتشار  ویدیویی در حساب اینستاگرام خود ضمن تشکر از مردم، خواستار ادامه حمایت مردم از زندانیان سیاسی شد.

یک رویداد جالب این بود که شماری از زنانی که از زندان اوین آزاد شده بودند با سر دادن دسته جمعی شعار “حکومت ستمگر نابود باید گردد، زن، زندگی ، آزادی این آزادی” ، این آزادیها را موفقیتی در عقب زدن سرکوبگری های حکومت اعلام کرده و شادی کردند.

اسامی آزاد شدگان تا کنونی از زندان عبارتند از: لیلی پوربابا، متین سلیمانی، محمد حبیبی، کامیار کافکار، رها عسکرزاده، ملیکا آقازاده، مهسا فرهادی، محبوبه موسوی، حمیده زارعی (شیمین)، آرمیتا عباسی، پوران ناظمی، پروانه ناظمی،  رقیه (مهوین) بیگدلی،  عسل محمدی، هستی امیری،  فرنگیس مظلوم، امیر چمنی،  نسیم سلطان بیگی، هستی امیری، حسام موسوی، امیر ارسلان مهدوی. دنا شیبانی و محمد خیوه ،  نرگس ظریفیان، بیتا حقانی نسیمی ، عالیه مطلب زاده، شهره حسینی، فریبا اسدی، زهرا صفایی، گلاره عباسی ، پرستو معینی، صبا کرد افشاری، نیلوفر شاکری،  نگین باقری،  شقایق علیزاده . همچنین تمامی ورزشکاران دستگیر شده در شیراز که متهم به “بمب‌گذاری ناموفق در شیراز” بودند و به اعتراف تلویزیونی اجباری ناچار شده بودند، آزاد شدند.   آزادی همه این عزیزان را به آنها، به خانواده هایشان و به همگان شادباش میگوییم. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی.

همانطور که در گزارش قبلی اشاره شد در ادامه همبستگی های جهانی روز گذشته هشتم فوریه اتحادیه های کارگری ده کشور انگلستان، آلمان، فرانسه، نروژ، دانمارک، هلند، سوئد، اسپانیا، کانادا و آمریکا  در همبستگی با کارگران و انقلاب مردمی ایران تجمعاتی داشته و در بیانیه های خود بر خواستهایی چون آزادی بی قید و شرط کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی، پایان دادن به آزار و اذیت و تعقیب فعالین کارگری، به رسمیت شناخته شدن حق ایجاد تشکل های مستقل و آزادی کارگران، توقف اعدامها  و حمایت بی قید و شرط اروپا از خواست مردم ایران برای دموکراسی و حقوق انسانی تاکید کردند. در همین رابطه   آموزش بین الملل (فدراسیون‌جهانی معلمان و‌ کارگران آموزش‌و‌ پرورش) در بیانیه  خود به مناسبت روز جهانی اقدام‌ در حمایت از کارگران‌ و‌ اعتراضات مردمی در ایران اعلام‌کرد: “از مقامات ایران می خواهیم که فورا و بدون قید و شرط تمامی کارگران و فعالان صنفی، دانشجویان، معلمان و سایر شهروندان بازداشت شده را آزاد کنند.  همه شهروندان جامعه سزاوار حق آزادی تشکل و اجتماع هستند”.

خبرها همچنین از وضع بد جسمانی داود رضوی در زندان و خونریزی گوارشی او و عدم اجازه زندان برای معالجه و درمان وی گزارش میدهند. سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن اعلام این خبر بر  آزادی فوری و بی قید و شرط این کارگر زندانی و رسیدگی فوری پزشکی به نامبرده تاکید کرده است. داوود رضوی و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند. آخرین خبر اینکه احضار بیش از ۲۵۰ نفر از اهالی روستای “رحمت‌آباد” به دلیل شرکت در مراسم چهلم جواد حیدری از جانباختگان انقلاب در مسیر بازگشت و در روزهای بعد از مراسم از سوی دادگاه ارداق است. همچنین روز نوزده بهمن عثمان اسماعیلی فعال کارگری درسقز بازداشت شد.

فراخوان اعتراضی روز ۲۷ بهمن مصادف با چهلمین روز قتل حکومتی محمد مهدی کرمی و محمد حسینی، و برای توقف اعدام ها و آزادی فوری همه دستگیر شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی حرکت مهم این روز است باید به این فراخوان پاسخ مثبت داد و از آن حمایت کرد. با اعتراضی قدرتمند و سراسری میتوانیم با اعدام و زندان و سرکوبگریهای حکومت مقابله کنیم.  

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۹ فوریه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

زهرا شفیعی، کارگردان، در پی ضربات ماموران به سرش دچار سکته مغزی شد

سعید دهقان، وکیل حقوق بشری، روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه (۱۰ ماه مه) از ابتلای …