خیزش های مردمی: شماره ۷۲:راهپیمایی بزرگ مردم زاهدان و ادامه خیزش سراسری

فردا سی ام مهرماه روز تجمع بزرگ و سراسری در برلین است که از سوی حامد اسماعیلیون سخنگوی انجمن خانواده های قربانیان هواپیمای اوکراینی فراخوان داده شده است. گفته میشود جمعیت بزرگی از کشورهای مختلف برای شرکت در این تجمع به برلین میروند. در ایران نیز جوانان محلات تهران و شهرستانهای مختلف به تجمعات سراسری همزمان برای فردا شنبه سی ام مهر ماه  و چهارشنبه فراخوان داده اند. فردا یکی دیگر از روزهای مهم انقلاب است. تجمع برلین میتواند خارج و داخل را بیش از پیش به هم پیوند دهد و شروعی باشد برای اینکه ایرانیان در خارج کشور و مردم دنیا نه فقط بعنوان حامیان انقلاب بلکه بعنوان نیروهای مستقیم انقلاب در کنار مردم در داخل ایران وارد کارزار و تظاهرات هرروزه علیه حکومت اسلامی شوند.  

امروز ۲۹ مهر در سی و ششمین روز انقلاب اعتراضات مردمی تداوم یافت.  در این روز  مردم خشمگین و معترض در زاهدان تجمع و راهپیمایی بزرگی بر پا داشته و پاسخ محکمی به جنایات و سرکوبگریهای حکومت در جمعه هشتم مهرماه در این شهر را دادند. مردم شعار میدادند: “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بردیکتاتور”، “مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر بسیجی”.   

در این روز مردم در سنندج نیز به خیابان آمدند و خودروی یکی از قاضیان جنایتگار حکومت را در مقابل دادسرای بسیج به آتش کشیدند. همچنین در تبریز مردم یکی از بسیجیان را که خانمی را بخاطر حجاب مورد ضرب و شتم قرار داده بود، گوشمالی دادند.  

در بامداد امروز همچنین جوانان معترض در کرمانشاه با کوکتل مولوتف به پایگاه بسیج حمله بردند.

همانطور که قبلا گزارش کردیم شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در اعتراض به سرکوبگری های حکومت و بازداشت و دستگیری دانش اموزان و حمله به مدارس و قتل دانش اموز برای روزهای اول و دوم آبان به تحصن و اعتصاب فراخوان داده است. همچنین کانون نویسندگان ایران طی بیانیه ای سرکوب دانش‌آموزان و زندانیان را در جریان خیزش مردمی سیاه‌ترین برگ‌ کارنامه‌ حاکمیت خواند.

اینترنت هم اکنون در شهرهای مختلف ضعیف و یا قطع است. رسانه های آلمان از جمله “نتس‌پولیتیک” و مرکز پژوهشی “کورکتیو” و روزنامه “تاتس” در اخبار خود در روز بیست و نهم مهر ماه  از نقش یک شرکت آلمانی در قطع اینترنت ایران خبر میدهند. طبق این گزارش  شرکت مذکور “سافت کلاود” نام دارد و شاخه‌ای از شرکت ایرانی ارائه ‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات “آروان کلاود” یا همان ابرآروان است.  انقلاب ایران با حمایت های جهانی روبرو است و در دل این حمایت هر گونه توطئه ای علیه مردم و مبارزاتشان بر ملا میگردد. با قدرت انقلاب و همبستگی های جهانی دولتها را به پای بایکوت جهانی حکومت اسلامی خواهیم کشاند.  

آخرین خبر اینکه گروهی از کارگران فولاد اهواز در اعتراض به اخراج هفت نفر از همکارانشان و عدم بازگشت آنها به کار برای فردا سی ام مهرماه به تجمع در مقابل استانداری فراخوان داده اند. از خواست این کارگران باید حمایت و پشتیبانی کرد. فردا روز تجمعات اعتراضی سراسری مردمی است. تجمع کارگران فولاد اهواز  یکی از این تجمعات در شهر اهواز خواهد بود.

سرنگون باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۱  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …