خیزش های مردمی: شماره ۸۴:اجتماع پزشکان تهران، اعتصاب و تجمع کارگران پالایشگاه نفت تهران

امروز چهارم آبان ماه شماری از پزشکان بنا بر فراخوان قبلی و  در اعتراض به  دخالت نیروهای امنیتی در روند درمان و در همبستگی با مردم در تهران تجمع و تظاهرات کردند و شعارهای  مرگ بر دیکتاتور، توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه را سر دادند. بنا بر گزارشات مقابل نظام پزشکی جمعیت زیاد است و نیروی انتظامی اجازه نمیدهد که کسی به آنطرف برود و با تفنگ ساچمه ای به مردم حمله میکنند. مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند.

 این فراخوان از سوی پزشکان تهران واصفهان برای تجمع امروز و فردا پنجم مهر داده شده است. دو روز قبل نیز درشیراز پزشکان تجمع داشتند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و علیرغم حمله نیروهای سرکوب به تجمع  آنها امروز پزشکان در تهران تجمع کردند. تجمع پزشکان گویای فضای گسترده اعتراض در سطح جامعه است و باید وسیعا به این اعتراضات گسترش داد. بخش های مختلف جامعه با اعتراضات خود به اعتراضات خیابان وصل میشوند.

امروز همچنین کارگران پالایشگاه نفت تهران نیز در اعتراض به عدم پاسخگویی به خواستهایشان و با مطالبه افزایش حقوقها دست به تجمع زدند. قبل از این کارگران پیمانی نفت در عسلویه و پالایشگاه نفت آبادان و کنگان و رانندگان سوخت آبادان اعتصاب و تجمع کردند و در عسلویه کارگران شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. این اعتراضات گویای فضای جامعه و گستردگی اعتراضات علیه حکومت اسلامی سرمایه داران است. به میدان آمدن سراسری کارگران یک فاکتور مهم در سیر پیشروی مبارزات مردمی است. حزب کمونیست کارگری بر اعتصابات سراسری کارگری و ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات در تمام محیط های کار تاکید دارد. 

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ آبان۱۴۰۱، ۲۶  اکتبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …