دادگاهی در آمریکا شکایت قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر از عربستان را پذیرفت

رادیو آلمان:دادگاهی در آمریکا شکایت قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر از عربستان را پذیرفت

بازماندگان قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بیش از ۱۶ سال پس از این حملات به دستاورد حقوقی مهمی رسیدند. دادگاهی در آمریکا دادخواست چندین بازمانده را پذیرفته و دستور جمع‌آوری شواهد و مدارک را صادر کرده است.

دادخواست تعدادی از بازماندگان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ توسط دادگاهی در آمریکا مورد قبول قرار گرفت. دادگاه یاد شده دستور جمع‌آوری شواهد و مدارک در باره این واقعه را صادر کرده است.

بدین ترتیب بازماندگان قربانیان ممکن است در ادامه بتوانند برای دریافت خسارت مالی از کشور عربستان شکایت کنند.

شاکیان، ریاض را از جمله متهم می‌کنند که از القاعده در مسیر تبدیل‌شدن به تشکیلاتی تروریستی حمایت کرده است. آنها مدعی‌اند که تروریست‌ها تنها به این دلیل موفق شدند نقشه خود را عملی کنند که القاعده “پشتیبان مالی و عملیاتی” آنها بود؛ القاعده‌ای که به ادعای شاکیان، عربستان آن را کنترل می‌کرد.

دادگاه درخواست عربستان برای توقف روند دادرسی را رد کرده است.

پیش از این کنگره آمریکا قانونی مخصوص این مورد تصویب کرده بود که بر اساس آن شکایت شهروندان عادی از دولت‌های دوست ممکن می‌شود. در این مرحله باید بررسی شود که آیا دلیل دیگری برای مصونیت عربستان از شکایت وجود دارد یا خیر.

در حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک حدود ۳ هزار نفر کشته شدند. ۱۵ تن از ۱۹ مهاجم این حملات شهروند عربستان سعودی بودند. گروهی از بازماندگان قربانیان حملات یادشده سال‌هاست تلاش می‌کند از راه‌های حقوقی از آمران احتمالی این حملات خسارت مالی بگیرد.

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …