دادگاه آبان در انگلیس: تیری که به هدف خورد

نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اسلامی در واکنش به برگزاری دادگاه آبان در انگلیس می گوید: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم، حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند»؟!

دادگاه آبان در انگلیس تا همینجا در کار خود بسیار موفق عمل کرده است. اعتراف به جنایت توسط قاتل یک بخش مهم در محاکمات است. در ادامه مبارزاتِ ما باید کاری کنیم تا بخش هر چه وسیع تری از سران و مقامات حکومتی شخصا به دست داشتن در قتل و جنایت علیه مردم ایران اعتراف کنند. همچنین همین اعتراف مستقیم باید باعث شود رویکرد دولت های جهان نسبت به جمهوری اسلامی تغییر اساسی کند. هیچ منفعت سیاسی و اقتصادی نباید باعث شود دول اروپایی این جنایت علیه بشریت را کم رنگ کنند.

ممکن است بیان صریح دست داشتن در این جنایت حکومتی و اعتراف نوروزی به اینکه شخصا در شلیک و کُشتن معترضان آبان دخیل بوده است، نشانه قدرت و اقتدار حکومتیان قلمداد گردد. شاید گفته شود بیان این جملات سر نترس و دل شیر می خواهد. اما اینطور نیست. جنایتکاران حاکم تا روز آخر حکومتشان یاوه می بافند و حریف می طلبند و وانمود می کنند هیچ خطری تهدیدشان نمی کند.

جمهوری اسلامی از اعتراضات داخلی و نفرت عمیق جامعه به خود آگاه است. به موازات این اعتراضات داخلی شاهد نبردی بی امان در خارج از مرزهای ایران نیز علیه این حکومت هستیم. آخرین نمونه دادگاهی است که هم اکنون به همت مخالفین حکومت اسلامی در انگلیس در جریان است که حلقه محاصر علیه حکومت تبهکار اسلامی را تنگ تر می کند. رژیم اسلامی در وحشت از این همه تنوع در مقابله و مبارزه با کل حاکمیت خود بشدت بیمناک است.

برای تنگ تر کردن حلقه محاصره علیه این حکومت رو به مرگ، باید اعتراضات سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و رفاهی در جامعه را گسترش دهیم و همه این حلقه های مجزا را به هم پیوند زنیم و همسو با آن دولت های اروپایی را وادار کنیم چشم خود را به واقعییات درون جامعه ایران باز کنند و مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی را به رسمیت بشناسند. دولت ها در قدم اول باید مناسبات دیپلماتیک و سیاسی خود را به این جانیان آدمکش و ضد انسان قطع کنند. باید سفارت خانه های این رژیم تروریست را فورا ببندند. مردم ایران تعلل و چشم پوشی دول غربی در بازی دیپلماتیک با جمهوری اسلامی را فراموش نمی کنند.

در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی نوبت نورزوی قاتل و بقیه همدستانش می رسد که در دادگاههای مردمی به محاکمه و به سزای اعمالشان برسند. دیدن آن دادگاه تماشایی خواهد بود.

اینرا هم بخوانید

نماینده “کُرد اهل‌سنت” ، معاون پزشکیان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۸۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …