کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری: سفر رئيسى به استان آذربایجان غربی را به صحنه اعتراض تبدیل کنیم!

رسانه ها گزارش داده اند که قراراست رئيسى، آیت الله قاتل، اواخرآبان و اوایل آذر به استان آذربایجان غربی و ارومیه سفر کند. رئيسى نماینده حکومتی است که مورد نفرت و انزجار عموم مردم ایران است. مردم اروميه و آذربايجان نيز، همانند مردم سایر مناطق ایران، دهها خواست و مطالبه و معضلات معیشتی و زیستی  دارند که از طرف حکومت بی جواب مانده و زندگی مردم منطقه را به جهنم تبدیل کرده است:

* به بهانه “احیای دریاچه ارومیه” و با صرف هزاران میلیارد پول براى سد سازیهای بی رویه و طرح های انتقال آب، عملا دریاچه ارومیه را خشک کرده  و یک بحران بزرگ زیست محيطى، اقلیمی و جمعیتی را رقم زده اند. و بدين طريق جان و زندگی میلیونها نفر را به خطر انداخته و اشتغال صدها هزار نفر را در آستانه نابودی قرار داده اند.

*صدها کارگر راه آهن منطقه غرب کشور، از جمله  در ارومیه ماهها بلاتکلیف و بدون دستمزد و بیمه رها شده اند.

* بیش از ١٠ هزار کلاس تخریبی و نیازمند بازسازی در استان وجود دارد که جان و امنیت صدها هزار دانش آموز را تهدید می کند.

* و…….

از همین رو لازم است از پيش آماده شد، به همدیگر خبر داد و قرار گذاشت که در روز آمدن این جنایتکار، اقشار مختلف مردم همصدا و با طرح خواستها و مطالباتشان، به “استقبال” وی بروند:

– پرداخت خسارت و تامین زندگی مردمانی که از خشک شدن دریاچه متضرر شده اند.

– دائمی شدن قراردادهای موقت کارگران شاغل در راه آهن غرب کشور و پتروشیمی ها

– کوتاه شدن دست پیمانکاران

– پرداخت بموقع دستمزدها

– افزایش حقوقها

– بهداشت ودرمان و تحصیل رایگان برای همه مردم

– . . .

 فشار اعتراض و طنین رسای شعارها و مطالبات برحق مردم در این روز باید فضا و جو را برای حکومت و عوامل مزدورش در ارومیه و هر جایی که نماينده قاتل اين حكومت جرات ظاهر شدن پیدا می کند، تنگ تر نماید. مردم معترض لازم است با شعار و پلاکاردهایی که خواستهایشان را منعکس می کنند به ” استقبال” رئیس جمهور حکومت آدمکشان اسلامی بروند.

نباید اجازه داد رئیسی درمعیت و حفاظت نیروهای سرکوبگرش، براحتی  به ارومیه  آمده و در صدد کسب “مشروعیت” برای کل نظام برآید. باید یکدست و متحدانه علیه حضور وی دست به اعتراض زد. باید در ارومیه و ديگر شهرهای استان همان کاری را با رئیسی کرد که کارگران و مردم یاسوج با وی کردند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری مردم اروميه و همه مردم استان آذربایجان غربی را فرا می خواند علیه حضور رئیسی به هر طریقی که ممکن است، دست به اعتراض بزنند. وی باید  فشار اعتراض و نفرت مردم را دیده و هر کجا جرات ظاهر شدن پيدا كرده با موج مخالفت و اعتراض و طنين خواستها و مطالبات برحق مردم روبرو شود.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ آبان١٤٠٠، ١٤ نوامبر ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …